Re: Takie sobie refleksje...

          > Przewaga Progressa ujawni się gdy liczba użytkowników przekroczy
tych
          > kilkanaście gdzie inne bazy sprawują się lepiej od Progressa. Na
tym polega
          > owa słynna skalowalność, że aplikacja (baza danych) chodzi
wydajnie zarówno
          > dla małej jak i dla coraz większej liczby stanowisk - bez
konieczności
          > wprowadzania zmian w kodzie.
          >
          > Jeżeli Pana klient to wieloodziałowa firma, to może w
przyszłości
          > scentralizować swoje bazyi wtedy odniesie korzyść ze
> [...]

Nie mam doswiaczenia z naprawde duzymi bazami danych.
Pewnie w tym przypadku uwidaczniaja sie pozytywne cechy Progressa.

Co do pisania aplikacji dla malych i duzych klientow:
     Wszystkie znane mi narzedzia konkurencyjnych firm opieraja sie ODBC.
     Oczywiscie sa tez sterowniki wbudowane (np.w PowerBuilder Enterprise).
     Takie podejscie jest dla mnie bardzo wygodne.
     Dla klientow malych do 20 uzytkownikow moge stosowac
     tansza baze np. : SQL Anywhere (od 200 USD do 8000 USD)
     Dla klientow duzych powazniejsze serwery np: Sybase Adaptive Server
Enterprise.
    Wszystkim mozna oferowac serwery Oracla, Microsoftu.
    Wystarczy tylko przestrzegac pewnych zasad.
    Jak widac to wlasnie tutaj mam wygodne mechanizmy  dostosowywania bazy
    do mozliwosci klienta.
   Tak jak wczesniej pisalem Progress jest tym uzyteczniejszy im jest
wieksza baza
   i wieksza liczba uzytkownikow.
  Piszac aplikacje w Progressie praktycznie nie moge zaproponowac
uzytkownikowi
   aplikacji, ktorej calkowity koszt zamknie sie w 5000 zl.
  Nie  moge wiec dobierac sobie klientow  z roznych "polek".

 Pozdrawiam
Robert Bak