Re: Takie sobie refleksje...

Tomasz Judycki wrote:

> 2. Aplikacja mojej firmy zostala umieszczona na stronie www.appsalive.com
> gdzie PSC promuje webowe produkty swoich ISVow. Dnia 6  sierpnia 2001 PSC
> wyslala do mnie pismo, informujac mnie, ze od 1 wrzesnia 2001 serwis staje sie
> platny i jesli chce, zeby moja aplikacja dalej tam figurowala to mam placic
> $900 miesiecznie. Co sobie pomyslalem? Jesli pominac brzydkie wyrazy to nic
> ;-)))
>
> Z takimi pomyslami marketingowymi daleko sie nie zajedzie.

Prawdopodobnie $900 miesiecznie bylo konkurencyjna (w Stanach) oferta za tego typu
usluge. "Promocja" trwajaca ponad rok sie skonczyla, a teraz przyszlo placic.
Mysle, ze w takiej sytuacji warto bylo chociazby sprobowac  zadzwonic osobiscie
lub (slabszy efekt) wystosowac pismo wyrazajace "brzydkie wyrazy" i uswiadamiajace
o sytuacji na rynku polskim - najlepiej do samej gory, czyli do prezesa PSC w
Stanach z kopia do dyrektora przedstawicielstwa w Polsce. Trudno powiedziec, czy
byloby to skuteczne w wypadku jednostkowego pisma, ale jesli takich glosow
naplyneloby wiecej - ktos musialby sie nad tym zastanowic. Na pewno wyrazanie zalu
na liscie emailowej  - ma male szanse spowodowania, ze sytuacja diametralnie sie
poprawi.

Osobiscie jestem tez ofiara tego typu taktyki - troche na innym polu, dlatego
rozumiem ten zal. Cztery lata temu podpisalem umowe w PBK  na debet w rachunku
biezacym z oprocentowaniem 18% rocznie. Wtedy byla to super promocja (normalny
kredyt byl oprocentowany wtedy na jakies 25%). Po paru miesiacach oprocentowanie
podniesiono do 20%. Jeszcze byla to promocja. Dzisiaj oprocentowanie to jest nadal
20% i dzis
jest to juz duzo, poza tym wprowadzono stala oplate miesieczna 0,01% od kwoty
debetu jaka sie ma w umowie, niezaleznie od wykorzystywania debetu. Jest jeden z
wielu korzystnych dla klientow efektow fuzji PBK z BPH.
Tez pomyslalem sobie "brzydkie wyrazy", ale poszedlem do wydzialu kredytowego,
gdzie
wyrazilem swoj "zal" osobiscie. "Zrozumieli" mnie i - jako staly klient
posiadajacy od 8 lat ROR w tym banku - dostalem oferte na kredyt konsumpcyjny
(jesli nie jestem zadowolony z debetu) oprocentowany jeszcze wyzej niz debet.
Pozostaje zmienic bank - tylko po co i na jaki? Albo rozwiazac umowe debetowa.

Pozdrawiam,
Marek Prokop

P.S. Czy w tym roku aplikacja WebSpedowa firmy Textus Virtualis bedzie wspomagac
licytacje serduszek WOSPu ?