Re: Takie sobie refleksje...

Witam !

        > Wolno zapytać, której wersji Pan używa? Jeżeli zaczynał Pan 6 lat
temu to
        > pewnie od wersji 7? Była to pierwsza wersja graficzna i miała
wiele
   Uzywam wersji 8.1.
   Przechodze na 8.3.
   Nie jestem w stanie przejsc na 9 poniewaz posiadamy zbyt duzo klientow
   na Novellu. A 9-ta wersja jak wiadomo nie pracuje z bazami w wersji 7.

   Nie zauważyłem zbytniej różnicy pomiędzy UIB poszczegolnych wersji.
   Takie samo projektowanie. Procedury zapisywane sa w osobnych plikach.
   O obiektowosci nie moge wypowiedziec sie zbyt dobrze.
   Wedlug mnie to Progress nie ma wbudowanych mechanizmow programowania
   obiektowego. Jest to raczej pewna proteza.
   Porownuje to oczywiscie do konkurencji : Power Builder, wszystkie
   narzedzia Microsoftu czy Borlanda.
   Tam to wyglada zupelnie inaczej.  W zasadzie wszystkie sa do siebie
podobne
   i wedlug mnie lepiej rozwiazane niz Progress-ie.
         <<  Ponadto
          > dostępny jest warsztat programistyczny ICF (wersja komercyjna -
Progress
          > Dynamics) zawierający wiele przydatnych szablonów i bibliotek.

         > Do raportowania służy Actuate, ....
Dlaczego mam korzystac z oprogramowaniia innych firm.
Przeciez kupuje BARDZO drogie narzedzie Pro Vision.
Tu powinno byc wszystko.
Korzystanie z oprogramowania firm trzecich powoduje rozrost i skomplikowanie
apllikacji.
W 90% raportowanie jest dosc proste. Po co mam korzystac z tak
rozbudowaanych
aplikacji jak Actuate ?
Dlaczego mam placic za tworzenie statystyk czy analiz graficznych w CorVu.
Wszystkie narzedzia konkurencji  maja wbudowane mechanizmy do tego typu
rzeczy.

Jesli moja aplikacji bedzie skladac sie z tylu roznorodnych programow to
 stanie sie praktycznie niemozliwa do utrzymania przy duzej liczbie
 klientow.

Co do wydajnosci baz to nie twierdze, ze bazy Progressowe sa zle.
Wydaje mi sie, ze ich przewaga wzrasta wraz z ich wielkoscia i iloscia
uzytkownikow.
Niestety przy mniejszych zastosowaniach 200 - 300 MB raczej konkurencja jest
lepsza.
Baza Sybase SQL Anywhere na 10 uzykownikow kosztuje 1000 USD.
Na 2 - 3 uzytkownikow ok 500 USD. Na 1 jest za darmo.
Pracuje na wielu platformach Win,UNIX, LINUX, NOVELL.
Jest niesamowice szybka przy ilosci uzytkownikow ok 15.
Takich zastosowan aplikacji jest pewnie ponad 90 %.
I tutaj Progress jest wedlug mnie nie konkurencyjny,
zarowno po wzgledem cenowym jak i administracji.

Zapewne przy duzych aplikacjach sytuacja jest inna.
Ja jednak poruszam sie pomiedzy klientami mniejszymi i srednimi.

Mam wrazenie, ze narzedzia Progressa ida w zupelnie innym kierunku niz
konkurencja.
Jestem programista na codzien.
W Progressie programuje mi sie raczej zle.
W narzedziach konkurencyjnych praca jest przyjemniesza.

Pozdrawiam
Robert Bak