Re: Takie sobie refleksje...

Witam!

Jak wiadomo, to nie wzgledy technologiczne decyduja o tym, ktory produkt
zdobywa rynek, tylko dzialania marketingowe. Bylem przez wiele lat  wielkim
fanem Progress'a, ale obecne dzialania marketingowe PSC przypominaja
skomplikowany sposob popelnienia samobojstwa. Naturalnie mam tu na mysli
decyzje PSC w Stanach, szczegolnie te dotyczace cen i polityki licencyjnej, a
nie aktywnosc dzialu marketingu Progress Software Polska.

Zeby nie byc goloslownym podam pare przykladow, dotycza one aplikacji
webowych, bo tym sie glownie zajmuje.

1. Wg cennika, obowiazujacego od 1 stycznia 2002, minimalna liczba agentow dla
Webspeeda to 25 za kwote 46 870 + VAT. Taka liczba agentow wystarcza do
obslugi witryny, ktora ma 100 tysiecy trafien dziennie. Ile jest w Polsce
takich stron? Czy ktos z obecnych ma taka liczbe odwiedzajacych na firmowej
witrynie?

2. Aplikacja mojej firmy zostala umieszczona na stronie www.appsalive.com
gdzie PSC promuje webowe produkty swoich ISVow. Dnia 6  sierpnia 2001 PSC
wyslala do mnie pismo, informujac mnie, ze od 1 wrzesnia 2001 serwis staje sie
platny i jesli chce, zeby moja aplikacja dalej tam figurowala to mam placic
$900 miesiecznie. Co sobie pomyslalem? Jesli pominac brzydkie wyrazy to nic
;-)))

Z takimi pomyslami marketingowymi daleko sie nie zajedzie.

Jestem zapisany na amerykanska liste dyskusyjna dot. webspeeda - nastoje sa
tam dalekie od euforii. Ostatnio ludzie sie wymieniali narzedziami, ktore
umozliwiaja migracje bazy Progress na MySQL. Wesolo, nie?

Co gorsza, gdy zastanawiam sie czasami, na co by sie mozna bylo przeniesc, to
nie bardzo widze rozsadne wyjscie, szczegolnie ze trzeba znalezc tandem: baza
danych i jezyk programowania, a po bazie Progress i po 4GLu trudno sie
zadowolic byle czym. Oracle? Baza wymaga administracji a tworzenie aplikacji
webowych w narzedziach Oracle'owych jest zmudne i nieeleganckie. DB2?
Ogromniaste, zlozone w administracji. Websphere? Kosztowny deployment. Java?
C++? C#? Jezyki obiektowe wymagaja zatrudnienia naprawde dobrych (czytaj:
kosztownych) programistow. MySQL? Nie ma trasakcji. SQL Server i ASP? Chyba
jeszcze nie dojrzalem do zwiazania sie z Microsoftem.

Moze ktos ma jakies sugestie?

A odpowiedz na pytanie:

> kiedy u licha będzie można sobie zciągnąć ewaluacyjną wersję
> dowolnego produktu made by PSC?

moim zdaniem brzmi: wtedy, gdy PSC wyrzuci swoich specjalistow od marketingu i
zatrudni ludzi, ktorzy sie na tym znaja. Mam nadzieje, ze nie oznacza to:
nigdy...