[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]

Re: Takie sobie refleksje...



Witam !
Pierwszy raz wyrazam swoja opinie na forum grupy.
Nie moge jednak przejsc obojetnie na temat pewnych
kwestii.
Uzywam Progressa od  ponad 6 lat.
Mam o nim coraz gorsze zdanie.
Glownie chodzi mi o srodowisko pisania aplikacji i (jednak) dziwna polityke
firmy.
Baza danych rzeczywiscie nie sprawia klopotu.
Moim zdaniem firma Progress prowadzi swoja polityke glownie ukierunkowana
na duze firmy mogace wydac setki tysiecy USD.
Produkty oferowane przez firme sa zbyt skrome aby mogly tyle kosztowac.
Od ponad 3 lat programuje narzedziami firrmy Sybase.
Za ok 1500 USD mozna otrzymac pelny pakiet Power Builder Proffesonal
do pisania aplikacji w tym internetowych.
Poziom srodowiska do tworzenia aplikacji jest nieporownywalnie lepszy do
Progressa.
Raportowanie w Progressie jest na poziomie z przed 10 lat (Report Builder).
W Progressie w zasadzie nic sie nie zmienilo pod tym wzgledem od wersji 8.1.
W zasadzie nie wiem po co uzywac Progressa. Chyba tylko po to aby
kontynuowac
rozwoj poprzednich aplikacji.
                > Odniose sie takze do slynnego motoru V7 na Novellu. Nigdy
nie slyszalem, zeby
                > mozna bylo obecnie zamowic Windows 3.11 w Microsoft-cie
lub PC-DOS w IBM-ie.
Takie stwierdzene to dla mnie gwozdz do trumny dla Progressa.
Jak mozna takie rzeczy porownywac.
Moja firma ma kilkudziesieciu klientow pracujacych w Novellu.
Propozycje Progressa przejscia na inne platformy sa dla mnie
niewytlumaczalne.
To jest tak samo jakby wszyscy kierowcy malych czy duzych fiatow dowiedzieli
sie, ze od przyszlego roku nie ma dla nich paliwa ( pomimo kontynuowania
produkcji
tych samochodow).
To jest tylko fragment mojej zlej oceny Progressa w porownaniu z
konkurencja,
ktora moim zdaniem jest nie tylko lepasza ale i tansza.
Czym niby Progress przewyzsza narzedzia firmy Sybase czy Microsoft.
Co ma takiego WebSeed , ze tyle kosztuje ?
Dlaczego np: za sterowniki ODBC do bazy trzeba tyle placic. W konkurencji
sa za darmo.
Wdajnosc i szybkosc baz moim zdaniem w Progressie tez jest kiepska.
Moze w bardzo duzych zastosowaniach jest inaczej.
Wszystko to powoduje, ze zadaje sobie pytanie :
 dlaczego za tak skromne produkty trzeba tyle placic ?
Pozdrawiam
Robert Bak





----- Original Message -----
From: "Marek Bujnarowski" 
To: 
Sent: Tuesday, January 08, 2002 12:04 PM
Subject: Re: Takie sobie refleksje...


> Panie Tomku,
>
> Nie za bardzo rozumiem do czego Pan zmierza? Jako kura znoszaca zlote
jajka
> chce Pan pomoc techniczna za darmo? szkolenie za darmo? a moze produkty za
> darmo? To wtedy powstanie pytanie: a gdzie to jajko? Jak Pan zapewne
bardzo
> dobrze sie orientuje - nikt nie prowadzi interesu ponizej rachunku
> ekonomicznego. Moge Panu gwarantowac, ze gdyby Pan np. kupowal produkty
(lub
> uslugi) na kwote kilku milionow dolarow rocznie - to wiele rzeczy mialby
Pan
> "za darmo". Moze to kwestia marzy? Czy to PSC werbuje nowych klentow? Czy
to
> PSC KASUJE za runtim-y? Mysle, ze odpowiedzi juz Pan udzielil na te
pytania.
>
> Odniose sie takze do slynnego motoru V7 na Novellu. Nigdy nie slyszalem,
zeby
> mozna bylo obecnie zamowic Windows 3.11 w Microsoft-cie lub PC-DOS w
IBM-ie.
> Tak wiec potwierdzam, ze jest to calkiem normalne. Czy w zarzadzaniu
polska
> firma informatyczna brakuje tak waznego elementu jak czas zycia produktu
(lub
> projektu)? Moze czas wdrozyc jakiekolwiek normy w stylu Total Quality
> Management? Niestety wszystko idzie do przodu i jak zwykle wygrywa ten,
kto
> potrafi zaimplementowac przyszlosc w swoim produkcie. Prosze mi podzac
> chociaz jedna liczaca sie firme, ktora postepuje inaczej.
>
> Pozdrawiam
> Marek
>
> Tomasz Thiede wrote:
>
> > Witam,
> >
> > Przepraszam, że usunąłem wszystkie wypowiedzi o Progressie. Po co
> > ciągle to powtarzać. Prawda jest smutna, a potwierdzeniem jest fakt, że
> > nie mogę nawet wysłać klientowi DEMO programu ze względu na warunki
> > licencji. Nie moge także w żaden normalny (czytaj niezbyt kosztowny)
> > sposób podłaczyć ze sobą 2-3 komputerów i tak dalej. Co mam powiedzieć
> > klientom, którzy mają motor V7 na Novellu i chcą dokupić userów ?
> > Oczywi¶cie odpowiedĽ istnieje: KUP PAN NT i V8. Czy to jest normalne ?
> > Soft jest dla klienta, a nie klient dla softu !!!
> > Pozostaje oczywi¶cie jeszcze Linux, no ale trzeba przynajmniej dokupić
> > kolejny serwer.
> > Polityka marketingowa Progressa mówi również: wyci¶nij z firm piszących
w
> > Progressie tyle kasy ile się da. Niech płacą za wszystko, za pomoc
> > techniczną, narzędzia, szkolenia itd...My powinni¶my być traktowani
> > jak kury znoszące złote jajka. Odpowiedzcie sami:
> > Kto werbuje nowych klientów ? Progress Software ?
> > Kto kasuje głównie za runtim'y ?
> > MY ?
> >
> > Klienci są firmą. Firma bez klientów jest tylko pustą nic nie znaczącą
> > formą.
> >
> > pozdrawiam
> >   Tomek
> >
> > ------
> > Strona WWW:     http://pluton.pol.lublin.pl/pugpl/index.htm
> > Obsluga listy:  listserv@zeto.bydgoszcz.pl
> > Archiwum listy: http://www.zeto.bydgoszcz.pl/progress/index.html
> > ------
>
> --
> ************************************************************
>     Marek Bujnarowski
>     Senior Technical Support Engineer
>     Progress Software EMEA,
>     Schorpioenstraat 67, 3067 GG Rotterdam,
>     The Netherlands
>
>   E-mail: mbujnaro@progress.com     Web: http://www.progress.com
>   Tel: +31-(0)10-2865-247                Fax: +31-(0)10-2865-225
>   Support:  emeasupport@progress.com
> ************************************************************
>
>
> ------
> Strona WWW:     http://pluton.pol.lublin.pl/pugpl/index.htm
> Obsluga listy:  listserv@zeto.bydgoszcz.pl
> Archiwum listy: http://www.zeto.bydgoszcz.pl/progress/index.html
> ------
>
>
>


------
Strona WWW:     http://pluton.pol.lublin.pl/pugpl/index.htm
Obsluga listy:  listserv@zeto.bydgoszcz.pl
Archiwum listy: http://www.zeto.bydgoszcz.pl/progress/index.html
------