Re[2]: Takie sobie refleksje...[Novell]

Panie Pawle,

Wszystko OK, ale:

PD> Decyzja o wycofaniu się z Novella była dla mnie również bolesna, ale
PD> poparta rzeczowym rachunkiem ekonomicznym i - z perspektywy czasu widzę że
PD> - słuszna.

czemu nie można kupić licencji dla nowych użytkowników dla 7 i
Novell'a ? Chyba nie muszę reorganizować całej firmy (informatycznie),
aby podłączyć jeszce jedno stanowisko.

PD> Technicznie możliwe jest
PD> posadowienie bazy na jednym ze stanowisk sieci z Windowsem NT (wydaje mi
PD> się, że nawet od biedy ktoś mógłby pracować na tym stanowisku - Marku,
PD> pomóż).
    NT raczej nie. Musi być NT Server (Progress pracuje jako serwis)
    a to już kosztuje (dla 15u około 7k zł). Komputer za 4k ?.
    Dla NT Server i Progressa ? Nie to raczej jest pomyłka. Trzeba
    wydać przynajmniej 10k aby efekt był zamierzony. Pozostaje Linux (
    niestety jak na razie trudniejszy w administrowaniu ).

PD> Nie trzeba nic zmieniać w aplikacji.
    W przypadku przejścia z 8 -> 9 to jest nie do końca prawda.
    Mamy takie moduły, gdzie w wersji 8 do przekroczenia kodu segmentu
    brakuje pzysłowiowej kropli. I właśnie te moduły w wersji 9 się
    nie kompilują ! (powód przekroczenie segmentu ze względu na
    większą pamięciożerność min. definicji zmiennych). Czyli dla nas krok do tyłu.
    Jest to jeden z powodów dla, którego nie używamy wersji 9 (chociaż mamy).

   pozdrawiam
     Tomek