Re: Takie sobie refleksje...

> Takie stwierdzene to dla mnie gwozdz do trumny dla Progressa.
> Jak mozna takie rzeczy porownywac.

Porownanie, przyznaje jest zbyt daleko idace ale mialo celowo przejaskrawic
rzeczywistosc. Jednakze z latwoscia moglbym siegnac do innych "blizszych
czasowo" wersji produktow, ktore maja status  "retired" u konkurencji.

> Moja firma ma kilkudziesieciu klientow pracujacych w Novellu.
> Propozycje Progressa przejscia na inne platformy sa dla mnie
> niewytlumaczalne.

Decyzja o rezygnacji z jakiejs platformy nigdy nie jest latwa - a na pewno jest
strategiczna. Poza tym moze okazac sie bledem lub sukcesem. Wydaje sie, ze
przewazyl bilans ekonomiczny. Zapewne polscy klienci tego nie zauwaza, ale tak
samo Progress "odklada na polke" (ku mojej rozpaczy) jeden ze swoich najlepszych
produktow: Progress/400 DataServer (od poczatku przyszlego roku produkt bedzie
"retired"). Jednakze powstal wielki szum wsrod europejskich klientow (setki
udanych instalacji u dosc duzych klientow). Tworzy sie nietypowa koalicja i byc
moze decyzja zostanie zmieniona. Szkoda, ze nikt z "obroncow" Novell-a nie
krzyczal dostatecznie glosnio w odpowiednim czasie.

> To jest tak samo jakby wszyscy kierowcy malych czy duzych fiatow dowiedzieli
> sie, ze od przyszlego roku nie ma dla nich paliwa ( pomimo kontynuowania
> produkcji
> tych samochodow).

A moze tak: nie produkuje sie juz silnikow do malych, czy duzych fiatow - wiec
jesli klient sobie zyczy silnik VV lub BMW to musi zmienic caly samochod lub
dalej jechac fiatem (lub daewoo) ale bez serwisu.....

    Marek Bujnarowski
    Senior Technical Support Engineer
    Progress Software EMEA,
    Schorpioenstraat 67, 3067 GG Rotterdam,
    The Netherlands

  E-mail: mbujnaro@progress.com     Web: http://www.progress.com
  Tel: +31-(0)10-2865-247                Fax: +31-(0)10-2865-225
  Support:  emeasupport@progress.com