Odp: Re: Takie sobie refleksje...

  Pozwole sobie skomentowac poprzednia odpowiedz.

> Witam !
> Pierwszy raz wyrazam swoja opinie na forum grupy.
> Nie moge jednak przejsc obojetnie na temat pewnych
> kwestii.
> Uzywam Progressa od  ponad 6 lat.
> Mam o nim coraz gorsze zdanie.
> Glownie chodzi mi o srodowisko pisania aplikacji i (jednak) dziwna polityke
> firmy.

Srodowisko moze nie jest najliepsze, ale prosta aplikacje mozna napisac dosyc szybko.

> Baza danych rzeczywiscie nie sprawia klopotu.

Nie zawsze i nie wszedzie.

> Moim zdaniem firma Progress prowadzi swoja polityke glownie ukierunkowana
> na duze firmy mogace wydac setki tysiecy USD.
> Produkty oferowane przez firme sa zbyt skrome aby mogly tyle kosztowac.

Dla malych i czesciowo srednich przedsiebiorstw (nie palacych sie wydac krocie na informatyke) cene sa za wysokie.

> Od ponad 3 lat programuje narzedziami firrmy Sybase.
> Za ok 1500 USD mozna otrzymac pelny pakiet Power Builder Proffesonal
> do pisania aplikacji w tym internetowych.

Fakt. W Progressie za powiecmy kompletne srodowisko programistyczne (ProVision Plus) trzeba wydac 20 tys zł = $5K.

> [...]

> nie slyszalem, zeby
>                > mozna bylo obecnie zamowic Windows 3.11 w Microsoft-cie
> lub PC-DOS w IBM-ie.
> Takie stwierdzene to dla mnie gwozdz do trumny dla Progressa.
> Jak mozna takie rzeczy porownywac.
> Moja firma ma kilkudziesieciu klientow pracujacych w Novellu.
> Propozycje Progressa przejscia na inne platformy sa dla mnie
> niewytlumaczalne.
> To jest tak samo jakby wszyscy kierowcy malych czy duzych fiatow dowiedzieli
> sie, ze od przyszlego roku nie ma dla nich paliwa ( pomimo kontynuowania

Inni producenci oprogramowania stosuja podobne metody. Tylko niektorzy z nich proponuja bezplatne przejscie na nowa platforme. PSC chce natomiast za takie przejscie sporo kasy.

> To jest tylko fragment mojej zlej oceny Progressa w porownaniu z
> konkurencja,
> ktora moim zdaniem jest nie tylko lepasza ale i tansza.
> Czym niby Progress przewyzsza narzedzia firmy Sybase czy Microsoft.
> Co ma takiego WebSeed , ze tyle kosztuje ?
> Dlaczego np: za sterowniki ODBC do bazy trzeba tyle placic. W konkurencji
> sa za darmo.

To jest fakt. Mogliby udostepnic proste sterowniki ODBC za darmo w run-time'ie i nie tylko.

>Wdajnosc i szybkosc baz moim zdaniem w Progressie tez jest kiepska.
>Moze w bardzo duzych zastosowaniach jest inaczej.

Serwery bazy od wersji 8.3 w gore maja duza wydajnosc. Natomiast w wersji Enterprise mozna zachowac duza wydajnosc w duzych i bardzo duzych zastosowaniach, aczkolwiek trzeba sie przy tym spedzic troche czasu. Wydajnosc bazy w wersji 8.3 nie da sie porownac do wydajnosci serwera Novell'owego w wersji 7 - jest to niebo i ziemia. Natomiast wymagania sprzetowe sa teraz tez wyzsze niz kilka lat temu w porownaniu do Novell'a v 3.x lub v. 4.x i serwera Progressa 7.x.

Pozdrawiam,
Siergiej Szabłykin.