Re: Takie sobie refleksje... [APPsAlive]

Teraz komentarz do tematu, który wywował całą burzę dyskusji, czyli "Wredny
i chciwy Progress wysysa resztki pieniędzy z firm ASP"

Fakty:
1. Model ASP (użyczanie aplikacji w zamian za miesięczną opłatę) to nowy
sposób udostępniania aplikacji, bardzo atrakcyjny dla potencjalnych
użytkowników.
2. Model ten jest bardzo korzystny również dla dostawcy usług ASP który ma
zapewniony stały, rosnący dochód.
3. Zdanie 2 jest prawdziwe pod warunkiem przekroczeniapewnego progu
liczebności klientów
4. Do czasu zdarzenia o którym mowa w zdaniu 3, ktoś musi zainwestować
pieniądze, najczęściej jest do dostawca ASP
5. Kosztują: zakup i utrzymanie serwera, administratorzy, budynek, backupy,
oprogramowanie systemowe, sieć, dostęp do Internetu [tu wstaw co uważasz]
6. Póki co, mało kto osiągnął próg opłacalności, wszyscy inwestują
7. Niektórzy bankrutują
8. Na rynku powstają centra danych, które chętnie udostępnią miejsce za
drobną opłatą.
9. Nie słyszałem o zadnym dobrym wujku, który oferowałoby miejsce za darmo
i na zawsze
10. Wredny i chciwy Progress udostępnia partnerom ASP licencje zadowalając
się podziałem zysków, których na razie nie ma.
11. Wredny i chciwy Progress udostępnia partnerom ASP miejsce na swoim
serwerze AppsAlive nic za to nie chcąc.
12. Na aplikacjach AppsAlive nikt nie zarabia (są one tam wyłącznie w
celach demonstracyjnych)
13. Ktoś musi ponosić koszty utrzymania - patrz punkt 5.
14. Wredny i chciwy Progress proponuje użytkownikom serwisu, aby
partycypowali w kosztach jego utrzymania.

A teraz komentarz:
Myliłby się ktoby sądził, że celem PSC jest zarabianie na udostępnianiu
miejsca w serwisie AppsAlive, mamy inne źródła dochodów. Jeżleli mamy nie
skończyć jak Informiks, albo dot.comy, co niektórzy prorokują, musimy
opierać biznes na zdrowych podstawach, także e-biznes.

Paweł Dobrzyński

--
mailto:pd@progress.com
http://www.progress.com/pl