Re: IMHO

sigma wrote:
> Podobał by mi się BARDZO język, w którym byłoby to deklarowanie
> w skrócie złączenia parent-child po kluczach głównych. Dziaj z
> reguły nie mogę użyć OF ze wzgl. na wielość indeksów zawierających
> te same atrybuty w różnej kolejności.

O ile dobrze pamietam to da sie tym sterowac ustawiajac pasujace indeksy w obu
tablicach jako primary.

> mam tabele tab1 z kolumną myfield33. Mogę w kodzie nalisać myfield3
> i to się kompiluje, póki nie dodam ta m kolumny myfield34.

Ach, tak! To jest wstretne. Od zawsze sie zastanawiam, jak ktos w PSC w ogole
mogl wpasc na taki glupi pomysl.

> Zgłasza mi nasz dział wdrożeniowy, że widzą użytkownicy mesg 'brak
> uprawnień do NEXT-VALUE (??) ja nie mogę tego zasymulować u siebie!!

???????????? A sprawdzal Pan w Knowledge Base?

> Gdyby Progress znał pojęcie klucza obcego... żeby ZADEKLAROWAĆ że
> pole REFERECES pole z innej tabeli, albo żeby się dało sformułować
> war. walidacji rekordu w schemacie choćby tak, jak dla kolumny..:))

No przeciez mozna sformuowac takie warunki walidacji w triggerze na write!
Jakie ma Pan zastrzezenia do tej metody?

Trzeba pamietac, ze walidacja kolumny zapisana w schemacie jest niewiele
warta, bo dziala TYLKO podczas edycji. Zatem przy imporcie danych albo przy
inicjowaniu kolumny w programie taka walidacja nie zadziala - jesli np. jakis
wdrozeniowiec bedzie mial slaby dzien, uruchomi edytor procedur i napisze:
  for each tablica:
    tablica.kolumna = niedozwolona_wartosc.
  end.
to pozegnamy poprawnosc danych.