Re: IMHO

Krzysztof Michalski wrote:

> W punkcikach to, co najgorsze.
> a/ 'defaulty' - primary non-unique index, atrybuty not mandatory,

Oj, prawda. I jeszcze zmienne nie sa domyslnie no-undo.

> c/ brak edytora form i raportów.

To dlatego, ze srodowisko znakowe, w graficznym jest Report Builder, ktory
dobrze sie sprawdza jako formater wydrukow.

> d/ przezabawna fraza 'table1 OF table2'

Ja akurat jestem fanem tej frazy :-) Uwazam, ze kod:

for each pacjent, each pobyt of pacjent:
end.

brzmi nieporownanie czytelniej niz np.:

select * from from pacjent, pobyt where pobyt.nr = pacjent.nr.

W dodatku fraza 'table1 OF table2' umozliwia zmiane sposobu powiazania
rekordow bez koniecznosci zmiany oprogramowania.

> e/ akceptowanie niepełnych identyfikatorów w kodzie, o ile w danym
> stanie metadanych jest to resolvable'

Nie rozumiem, o co chodzi... Czy moge prosic o wersje dla mniej zdolnych? ;-)

> f/ dziwne problemy z używaniem sekwencji u użytkowników, mimo iż
> jako żywo brak w schemacie jakichkolwiek ograniczeń dostępu.

Pierwsze slysze... Na czym polegaja te problemy? Uzywam sekwencji od lat i
nigdy nie natknalem sie na zaden problem.

> czy istnieją jakieś narzędzia wspomagające (3rd party tools), np
> analizatory schematu, "malarze" relacji, narzędzia typu lint???

O ile mi wiadomo to jedynym CASEm, ktory prawdziwie obsluguje Progress'a jest
ERWin.

> I byłbym zapomniał - moja idee fix - warunki integralności wiersza
> i relacji w schemacie............(tylko mandatory (not NULL) jest
> tak naprawdę nie do przejścia...........).

Jesli triggery sa dla Pana czescia schematu to panska idea fix jest
zrealizowana. Jesli nie sa to musze Pana zmartwic: w pewnej bazie danych, o
nazwie rozpoczynajacej sie na 'O', integralnosc tez jest realizowana przy
pomocy triggerow ;-) Trzeba przyznac, ze zgrabniej.

Wspomniany wyzej ERWin generuje triggery pilnujace integralnosci bazy.