IMHO

Jako, że nikt z nas nie ma obowiązku czytać tego, co piszą inni, rzucam oto
garść refleksji starego developera.

1. W każdej firmie software'owej po kilku latach pojawia się jako
najważniejszy, problem konserwacji produktu, co oznacza też często
rekrutację nowych pracowników.
2. Ja sam trafiłem na Progress w ten sam sposób i po kilku tygodniach miałem
szczerą ochotę rzucić to wszystko w diabły. (patrz niżej)
3. Od 'onczas' (21 m-cy temu) do dzisiaj pracuję tylko i wyłącznie ze
środowiskiem znakowym wersji 8.
4. Do dzisiaj nie mogę 'wyjść z podziwu' nad dziwactwami i archaizmami
środowiska developerskiego.
5. Owe dziwactwa są o tyle szkodliwe, że w znakomity sposób utrudniają
tworzenie dobrej implementacji projektu logicznego, wręcz przeciwnie,
stymulują partactwo.

W punkcikach to, co najgorsze.
a/ 'defaulty' - primary non-unique index, atrybuty not mandatory,
b/ zabawne zachowanie opcji narzędziowej pokazującej relacje między
tablicami
c/ brak edytora form i raportów.
d/ przezabawna fraza 'table1 OF table2'
e/ akceptowanie niepełnych identyfikatorów w kodzie, o ile w danym stanie
metadanych jest to resolvable'

co do b/, to nie wiem, czy wszyscy Koledzy wiedzą, zę narzędzie wykrywa jako
'relację' powiązanie prze pola identycznej nazwy, lecz różnego typu.

Dalej:
f/ dziwne problemy z używaniem sekwencji u użytkowników, mimo iż jako żywo
brak w schemacie jakichkolwiek ograniczeń dostępu.

Ktoś mógłby powiedzieć, że Progress to nie Pascal i developer ma wiedzieć,
co robi.
Ale skąd wziąć tych developerów, skoro młodzi ludzie wiedzą, że po 3 latach
kodowania  w Progressie nie nauczą się niczego w sensie narzędziowym, co
miałoby wartość na rynku pracy?

Jeżeli ktoś aż tu doczytał, to pytam:
czy istnieją jakieś narzędzia wspomagające (3rd party tools), np analizatory
schematu, "malarze" relacji, narzędzia typu lint???
I byłbym zapomniał - moja idee fix - warunki integralności wiersza i relacji
w schemacie............(tylko mandatory (not NULL) jest tak naprawdę nie do
przejścia...........).

Z pozdrowieniami dla wszystkich grupowiczów.
Krzysztof (stary zgryźliwy piernik, zdaniem niektórych warszawiaków
niespełna rozumu), poznaniak

--

Znudziło Ci się logo w komórce?
Wgraj nowe [ http://komorki.onet.pl/dodatki.html ]