[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]
RE: Gdybym byl szefem marketingu PSC...
Witam,
Chcialbym podzielic sie swoimi doswiadczeniami we
wdrazaniu rozwiazan w Progressie u naszych klientow.
Wprawdzie nie chodzi o polski rynek, ale sytuacja jest
bardzo podobna. Nasza firma zajmuje sie wytwarzaniem
systemow informatycznych przede wszystkim dla sfery
finansowej. Dla wiekszosci klientow nie stanowi az takiego
problemu zaplacic za licencje Progressu, poniewaz
sa to duze instytucje, dla ktorych wazniejsze jest profesjonalne
wsparcie i gwarancja ciaglosci funkcjonowania, niz zaplacenie
o kilka tysiecy USD wiecej.
Realia sa jednak takie, ze obecnie Progress jest tu takze
wypierany przez Oracle i Microsoft i naprawde trudno jest przekonac
do niego nowych klientow.
Powod jest niemal zawsze ten sam - przecietny klient nigdy
nie slyszal o czyms takim jak Progress. Kazdy zna tylko
dwie firmy: Oracle i Microsoft, dlatego rozwiazania oparte
na tych technologiach sprzedaja sie o wiele lepiej, mimo
iz wcale nie sa tansze i nie musza byc lepsze.
Dlatego gdybym to ja byl szefem marketingu PSC, zadbal bym
przede wszystkim o reklame - i to glownie w mediach docierajacych
do szerszego kregu odbiorcow.
To po pierwsze.
Poza tym w pelni popieram to, co napisal Pan Tomasz Judycki
na temat dostarczania produktow Progressu na wyzsze uczelnie.
Dalo by sie to nawet zrobic taniej - dostarczyc kazdej szkole wyzszej
kompletny zestaw produktow za darmo - realnie kosztuje to tyle co medium,
a nastepnie zorganizowac darmowe szkolenie dla wykladowcow - to zupelnie
wystarczy. Nie ma powodu watpic, zeby przynajmniej na czesci wyzszych
uczelni Progress nie pojawil sie na zajeciach.
Gdyby jeszcze najbardziej aktywnym zasponsorowano wyjazd na Progress
Exchange... ;-)
Pozdrawiam,
Piotr Ryszkiewicz
------
Strona WWW: http://pluton.pol.lublin.pl/pugpl/index.htm
Obsluga listy: listserv@zeto.bydgoszcz.pl
Archiwum listy: http://www.zeto.bydgoszcz.pl/progress/index.html
------