Re[2]: Odp: Takie sobie refleksje...

Witam
Marek Prokop napisal:

MP> Dzien dobry,
MP> Nie bylo mnie wczoraj w pracy i dzisiaj czytam kilkadziesiat listow na temat
MP> historyczny pt. Progress a sprawa Novella. Zastanawiam sie, kiedy ktos poruszy
MP> temat - dlaczego Progress nie wypuscil wersji na Atari i ZX Spectrum (w swoim
MP> czasie, kiedy byl to....[ciach]

MP> Jesli ktos jest zainteresowany dostosowaniem sie do rozwijajacej sie
MP> technologii...[ciach]

    Kazdy szanujacy sie producent oprogramowania dazy do wdrazania
    nowoczesnych technologii, to pewne. Pytanie czy klienci sa w
    stanie nadazyc za tym trendem i chcac patrzac na koszty nowych
    rozwiazan ? Zawsze staram sie patrzec na sytuacje obiektywnie i
    oceniac na podstawie faktow. Nie dawno probowalismy wypromowac
    pewien produkt napisany w Progressie i przy okazji sadowalismy
    wyposazenie informatyczne domniemanych klientow. ZADEN z nich nie
    mial serwera z NT. Byly same serwery Novell lub sieci peer to
    peer. Niestety pomimo promocji ZADEN z klientow nie podpisal
    umowy. Jedna z wielu przyczyn jest naszym zdaniem cena Progressa.
    Prosze zwrocic uwage, ze polskie firmy (szcegolnie w naszym
    regionie) sa raczej zaliczane do malych. Klienci sa w stanie wydac
    na kompleksowy system (5-15komputerow) od 5k do 30k (wedlug mnie to
    gorna granica na naszym rynku, oczywiscie pomijam wyjatki), a
    z Progressem jest to niestety niemozliwe. Patrzac na USA (a znam
    dosc dobrze tamte realia), przelicznik zarobki / wydatki jest
    zupelnie inny. Niestety w stanach zarabia sie kilka razy wiecej, a
    mozna wydawac znacznie mniej !
    Dosc narzekan. Jakies pomysly na uzdrowienie sytuacji ?
    - zmienic region sprzedazy na Warszawe (tam moze jest lepiej):-),
    - zmienic narzedzie na MNIEJ KOSZTOWNE DLA KLIENTOW (tego bysmy
    nie chcieli robic),
    - Progress wypusci rozwiazanie dla malych klientow (do 10
    komputerow), tansze przynajmniej o polowe i bez zmuszania do
    startu od serwera Progress na 5 uzytkownikow,
    - poprawi sie sytuacja ekonomiczna w kraju i klientom bedzie bez
    znaczenia czy wydaja 10k czy 50k (fajnie, nie ?)

    pozdrawiam
      Tomek
 Tomek                         mailto:tomasz@zeto.bydgoszcz.pl