Odp: Takie sobie refleksje...

Witam!
Przyznam się, że nie do końca rozumiem mechanizmy pojawiania się i znikania
niektórych firm i produktów.
Niezrozumiałe jest dla mnie np wykupienie SCO przez nieznaną u nas linuxową
firmę Caldera - dla wiernych użytkowników SCO Unix jest to wystawienie na
próbę zaufania do firmy.
Miejmy nadzieję że Progress jeszcze przez dłuższy czas będzie funkcjonował,
chociażby po to aby nie czekała nas przymusowa wymiana BD.
Moje spostrzeżenia są nastepujące: pracuję na Progressie 3 lata, jeżeli
chodzi o stabilność,pewność i wydajność, to nie mam tu zastrzeżeń. W
zasadzie to co musimy Progressowi zapłacić to polisa serwisowa, która co
prawda drożeje z roku na rok, ale jest jeszcze do przełknięcia. Gorzej jest
z cenami za polisy serwisowe na same aplikacje - tu kwota wychodzi 10x
wyższa a do tego jeszcze bieżące wydatki na serwisowanie aplikacji. To
globalnie daje bardzo dużą kwotę.
Jest to widoczne szczególnie teraz, w tej trudnej sytuacji w naszym kraju.
Producenci aplikacji nie znają tu umiaru i bez skrupułów podwyższają
corocznie w/w opłaty. Ale do czasu, bo w pewnym momencie niestety trzeba
bedzie podjąć decyzję ekonomiczną i przejść na coś tańszego.Sytuacja ta
wynika z tego że w zasadzie nie ma jednak w Polsce zbyt wielu uzytkowników
Progressa a produkty nie są ogólnie znane i użytkowane.Użytkownicy są
skazani na kilka firm serwisujących które w zasadzie są monopolistami
dyktującymi swoje ceny. Ale żeby nie być posądzony o jednostronność -
dotyczy to także innych drogich systemów. Spotkałem się już wielokrotnie z
szatańskimi ofertami wymiany Progressa na inne produkty - które poza tym że
są dużo droższe, wymuszają także wymianę sprzętu (głównie terminali
tekstowych). Ale niestety, jeżeli sytuacja ekonomiczna będzie dalej taka jak
do tej pory, to nie unikniemy przechodzenia na tańsze produkty
 niekoniecznie gorsze).
Leszek Wolański