Re: wynik sprawdzania

Witam,

Wspomniany blad prawie zawsze oznacza uszkodzenie bazy. Przyczyn natomiast moze
byc wiele.
Kiedy Progress czyta blok uzywa dbkey z indeksu do obliczenia offset-u w bazie
danych skad powinien blok odczytac. Kiedy blok zostanie odczytany sprawdzana
jest wartosc dbkey znaleziona w indeksie czy jest zgodna z aktualnie odczytanym
blokiem. W przypadku, gdy te wartosci sie nie zgadzaja generowany jest blad
1124.
Jezeli uszkodzony jest blok indeksu to przebudowa pomoze. Jezeli nie to mozna
sprobowac wyzerowac uszkodzony(e) blok(i) bazy uzywajac dbrpr (nalezy zaznaczyc,
ze tracimy wtedy niektore rekordy)
Najlepszym sposobem jest powrot do backupu i odtworzenie danych z after image-u
(roll forward).

Jedna z przyczyn uszkodzenia moze byc blad sprzetowy kontrolera dyskow (nalezy,
w pierwszej kolejnosci, sprawdzic hardware). Inna nietypowa przyczyna moze byc
uzywanie tzw. write-cache na dyskach. Problemy sprawiaja dyski Seagate (modele
Hawk i Barracuda), ktore maja default-owo wlaczany write-cache - nalezy go
wylaczyc.

Pozdrawiam
Marek Bujnarowski

Żółczyński Przemysław wrote:

> Witam wszystkich,
> Sprawdzałem bazę proutil'em - indexy (idxcheck all), wynikiem tego był
> poniższy komunikat + plik
> wydaje mi się że proutil nie doszedł do końca bazy, tylko napotkał ten błąd
> i wyszedł (tak to wygląda).
>
> Moje pytanie brzmi: Czy ktoś z Was widział już taki komunikat i czym może
> być podyktowany?
> (tzn. czy baza koniecznie jest uszkodzona, czy jest błąd konfiguracji,
> ewentualnie jakiś bug w proutilu?)
>
> Baza ma ok. 1,1 GB, Progres 7.3E - UNIX
> Za wszelkie uwagi bardzo dziękuję.

> [...]

    Marek Bujnarowski
    Technical Support Engineer
    Progress Software EMEA,
    Schorpioenstraat 67, 3067 GG Rotterdam,
    The Netherlands

  E-mail: mbujnaro@progress.com     Web: http://www.progress.com
  Tel: +31-(0)10-2865-247                Fax: +31-(0)10-2865-225
  Support:  emeasupport@progress.com