[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]
Re: Protokół NETBIOS
Pozwalam sobie dolaczyc sie do dyskusji
Magdalena Kurpiel wrote:
>
> Progress 8.3B for Win NT
Jesli to jest wersja serwera to protokol NETBIOS nie jest wspierany
przez Progress Software.Patrz KB18101
>
> Chcę uruchomić serwer bazy Progress na Win NT z obsługą protokołu NETBIOS.
> Komenda:
> proserve -db baza -H host -N NETBIOS.
Przede wszystkim brakuje service name -S. Protokol NETBIOS nalezy do
grupy ktora nie korzysta z tzw Host Addressing. Nie trzeba podawac -H
ale nalezy -S
>
> Po tej komendzie serwer kończy działanie z komunikatem:
> Protokół NETBIOS nie jest obsługiwany w tej wersji Progressa. (1431).
>
> Kiedy w parametrach startowych nie podaję parametru -N (NETBIOS ma być
> domyślnym), serwer rozpoczyna pracę bez błędu, lecz próba przyłączenia sie
> do bazy skrótem:
> prowin32 -db baza -H host -N NETBIOS,
Znowu musimy podac -S (identyczny jak serwer), natomiast -H okresla, w
tym przypadku, unikalna nazwe klienta np. client1 (a nie serwer)
> kończy sie komunikatem:
> Serwer bazy baza jest niedostępny (733).
Oryginalny komunikat 733 to ** Server <servername> unavailable. (733)
a opis nastepujacy:
You are trying to start a client PROGRESS session on adatabase for which
the server has not been started or for which the server has gone down.
Go to the server machine and run PROSERVE<dbname>.
When using SPX to connect to a Progress Database on an NT
server, you must use uppercase letters for the -S parameter
on the client startup.
For example, the following produces error 733 Server unavailable:
_mprosrv sports -N SPX -S ntsvc
_prowin sports -N SPX -S ntsvc
The following will connect successfully:
_mprosrv sports -N SPX -S ntsvc
_prowin sports -N SPX -S NTSVC
This is due to the NT SAP agent, which must be running on the
NT server in order to use SPX. The SAP agent uppercases service
names during service broadcasts, so all SPX clients must use an
uppercase service name to connect.
Wprawdzie dotyczy protokolu SPX ale nakresla prawidlowy kierunek
poszukiwan przyczyny
>
> Gdzie jest błąd?
Odsylam takze do KB16771
>
> Magdalena Kurpiel
>
> ------
> Strona WWW: http://pluton.pol.lublin.pl/pugpl/index.htm
> Obsluga listy: listserv@zeto.bydgoszcz.pl
> Archiwum listy: http://www.zeto.bydgoszcz.pl/progress/index.html
> ------
--
************************************************************
Marek Bujnarowski
Technical Support Engineer
Progress Software EMEA,
Schorpioenstraat 67, 3067 GG Rotterdam,
The Netherlands
E-mail: mbujnaro@progress.com Web: http://www.progress.com
Tel: +31-(0)10-2865-247 Fax: +31-(0)10-2865-225
Support: emeasupport@progress.com
************************************************************
------
Strona WWW: http://pluton.pol.lublin.pl/pugpl/index.htm
Obsluga listy: listserv@zeto.bydgoszcz.pl
Archiwum listy: http://www.zeto.bydgoszcz.pl/progress/index.html
------