Re: Odp: Protokół NETBIOS

At 12:50 2000-09-06 +0200, you wrote:
>Drogi Panie
>
>Z protokolem TCP/IP nie ma zadnych problemow, pytalam o protokol NETBIOS,
>ale dziekuje za przypomnienie spraw zwiazanych z TCP.
>Natomiast nie podanie parametru -N na Win NT oznacza przyjecie domyslnego
>protokolu jakim jest NETBIOS - tak przynajmniej glosza tworcy tego
>narzedzia, czyli firma Progress, i wlasnie z tym jest problem bo taka
>konfiguracja serwera nie pracuje poprawnie.

Może niezbyt dokładnie wyczułem intencje poprzedniego listu i nie
zrozumiałem, że chodzi o komunikcję na protokole NETBIOS a nie a fakt
uzyskania działającej komunikacji na dowolnym protokole.

Komunikat serwera uruchamianego z protokołem NETBIOS jest chyba dość
jednoznaczny (czego często nie można powiedzieć o innych komunikatach), że
"ta wersja PROGRESS'a nie obsługuje NETBIOS'a".  Często, niestety, w
dokumentacji pisze dużo więcej o tym co potrafi PROGRESS, a w praktyce
okazuje się że działa to tylko na niektórych komputerach (np: serwer SQL-92
nie działa pod SCO Unix'em), albo tylko w niektórych wersjach, albo tylko w
wersji graficznej (np: dyamiczne browser'y w wersji 9.1).

Z tym wybieraniem protokołu domyślnego jako NETBIOS to chyba tak nie jest.
Mam Winows'y NT wersja 4,  PROGRESS'a 9.0B i domyślnie wybiera TCP/IP.  Po
uruchomieniu klienta i wykonaniu operacji "connect" z menu pojawia się
okienko, w którym można wybrać protokół. W przypadku tej wersji, którą mam
nie ma protokołu NETBIOS do wyboru (jest tylko:  TCP i AS400SNA), co by
potwierdzało, że protokół NETBIOS nie jest obsługiwany. Wprawdzie na moim
komputerze nie mam zainstalowanego NETBIOS'a, ale nie podejrzewam twórcy
tego okienka, by sprawdzał, czy taki protokół jest zainstalowany na
komputerze, bo wypisuje protokół AS400SNA, którego też nie ma na moim
komputerze.

Pozdrawiam i życzę jak najmniej tego rodzaju niespodzianek.

                      Henryk Jusza                           henju@pg.gda.pl
                      tel (058) 347-28-01          fax (058) 347-24-63