Re: Licencje na WebSpeed'a

Odpowiadam od razu na dwa listy.

Pawel Dobrzynski wrote:

> Personal dla Internetu??? Jeśli mam mieć jednego użytkownika do bazy to chyba
> lepiej zainstalowac ja na lokalnym PC. Jeżeli ten lekarz napisze aplikacje dla
> siebie (albo Ty mu napiszesz) to nie będziecie jej instalować w Internecie.
> Jeżeli napiszesz aplikację i będziesz ją udostępniał poprzez internet dla x
> lekarzy domowych jako x niezaleznych aplikacji, to standardowy model licencyjny
> nie ma zastosowania i tak, bo wtedy jest to ASP.

Alez Pawle!!! To, ze aplikacja ma interfejs uzytkownika w HTMLu to nie
znaczy, ze musi byc zaraz udostepniona w Internecie. Ja wlasnie
chcialbym zainstalowac aplikacje na lokalnym PCcie (nie wpietym do
Internetu). Na tym PCcie WinNT Workstation + Personal Web Server. Nasz
system Argus mozna niewielkim nakladem dostosowac do potrzeb lekarza
domowego - trzeba po prostu wyciac polowe funkcji. No i brakuje TYLKO
Webspeeda w rozsadnej cenie: najtanszy blok agentow kosztuje 22 410 zl.
To nie jest wymyslona sytuacja - rozwazalem kwestie przeskalowania
Argusa dla potrzeb lekarza domowego.

Ja uwazam, ze internetowy interfejs uzytkownika jest najbardziej
intuicyjny i najlatwiejszy w obsludze. W tej chwili nawet drukarka,
wpinana bezposrednio w Ethernet, jest konfigurowana przez przegladarke
internetowa i nie trzeba zadnego programu konfiguracyjnego -
najwyrazniej producenci drukarek podzielaja moje poglady. Dlatego
chcialbym robic aplikacje z takim interfejsem w kazdej sytuacji.

Marek Prokop wrote:

> Nic nie brakuje (poza byc moze wyobraznia).

Dzieki ;-)

> Model balii albo pralki w domu zapewnia (rowniez cenowo) licencja
> dla programisty WebSpeedWorkshop (zawierajaca 2 agentow oraz tzw. WebSpeed
> Developement Server),
> ktora mozna dostosowac do pracy w tzw. trybie Deployment, czyli uzytkownik
> koncowy.
>
> Moze zmyslam ?

Hm, jesli to tak rzeczywiscie dziala, to jest to jakis pomysl. Workshop
kosztuje tylko 4 260 zl.

> Poza tym nikt nie kaze odpalac od razu 5 agentow ... Czy to sie nie
> zgadza z haslem skalowalnosci komponentow ?.

Czy wydanie 22 410 zl i odpalenie jednego agenta to jest skalowalnosc?
To tak jakby kupic Jaguara i przeskalowac go na generator pradu stalego
o napieciu 12V. Wystarczy podlaczyc kabelek do alternatora ;-)