=?ISO-8859-2?Q?Re:_Format_i_inne_-_jak_to_dzia=B3a_??=

On 16 Jul 98 at 10:06, Robert Stoppel wrote:

> Dzien dobry.
>
> Moj pierwszy list do grupy dotyczy dwoch spraw.
> 1. Opcja format, ktory uzywam przy wyswietlaniu display'em pol bazy danych.
> Robie to aby skrocic dlugosc wyswietlanej informacji.
> Mamy tablice item z polem item o formacie x(30).
> W v6 display item.item format "x(13)". powodowal wyswielenie tylko 13
> pierwszy znakow, natomiast w v8 wyswietla duzo wiecej znakow. Jak dziala
> format w v8? Mo?e by?y zmiany w kolejnych wersjach Progress'a?

Byla zmiana pomiedzy v6 a v7. Jakis czas temu kilka osob wypowiadalo sie na
temat "szerokosci" znakow, tzn. jak obliczyc ile sie wyswietli znakow przy
zadanej dlugosci fill-in'a. Generalnie nie jest to banalne, szczegolnie jesli
uzywa sie fontu proporcjonalnego.
Zwykle uzycie fomat "x(13)" powoduje wyswietlenie 11 znakow, bo Progress
rezerwuje po jednym znaku na poczatku i koncu na ramke.
Nie wiem dokladnie, jaki jest cel wyswietlania tylko 13tu znakow. Jesli chodzi
o oszczednosc miejsca to chyba lepiej, ze wiecej sie wyswietla. Jesli ma byc
dokladnie 13cie znakow to trzeba wyswietlic:
 substring( item, 1, 13 ) format "x(15)".
Jesli jest to problem przy migracji duzego oprogramowania z v6 na v8 to
sugerowalbym eksperymenty z DefaultFont i DefaultFixedFont. Domyslnie v8
trzyma te rzeczy w rejestrach windowsow a nie w progress.ini. A moze wystarczy
wlaczyc V6Display?

> 2. U?ywam systemu SyteLine firmy Symix. Tworze rozne raporty i chcialbym
> moc sterowac drukarke, tak aby raport byl drukowany uzywajac roznej
> wielkosci czcionki, wierszy na cal itp. Uzywam do tego komendy PUT CONTROL
> "~033E...", wszystko dziala bez zarzutu oprocz drukowania dwustronnego i
> landscape'u. Drukarki w firmie mamy HP LaserJet 4 i wyzej. Czy komenda PUT
> jest dobra komenda do tego? Czy sa innem sposoby sterowania drukark?
>
> Prosze o jakies wskazowki lub rady.

Wada komendy PUT CONTROL jest koniecznosc zdefiniowania kodow sterujacych dla
100000 typow drukarek. Tymczasem zrobil to juz za nas Bill Gates. Zatem
sugerowalbym uzycie Report Buildera albo formatowanie wydrukow przy pomocy np.
MS Word'a (to jest niebanalne).

Jesli napisalem cos niejasno to prosze o dalsze pytania.

Pozdrawiam!

Tomasz Judycki          tjudycki@elbacsb.com.pl

ELBA-CSB SA,            tel (48 22) 610 85 80 ext. 334
Plowiecka 1,            fax (48 22) 612 20 61
04-501 Warsaw,
Poland
http://www.elbacsb.com.pl