Re: Raporty

On 11 Jul 97 at 15:10, Bogdan Ficner wrote:

> Mam tez drugi problem. Chyba jak wszyscy nie lubie zbyt czestego
> zmieniania srodowiska pracy. Od tej ludzkiej przypadlosci PSC
> probuje odzwyczaic wszystkich juz dosc dlugo. W tej chwili
> przewiduje nasilenie sie "zmian" w WebSpeedzie. Juz prawie mamy
> v.2.0. Cieszy fakt, ze narzedzie sie rozwija, przejecie Apptivity
> jest znaczace i moze pomoc utzrymac sie na fali. Niebezpieczenstwo -
> dwa narzedzia: Apptivity i WebSpeed. A moze mariaz - WebSpeed blisko
> zwiazany z Java? To rozwiazanie to jednak nowa wersja (pewnie kilka
> bo pierwsza , co naturalne nie tylko w PSC to kilka bledow).
> [...]

Nieee... chyba troche przesadzasz. Fakt, że Webspeed 2.0 pojawil sie
w pol roku po wersji 1.0, ale to jest choroba wieku dzieciecego,
pierwsza wersja dowolnego oprogramowania ma z reguly tyle
niedociagniec, ze bardzo szybko pojawia sie wersja 2ga. Oczywiscie
zwykle potem pojawia sie 3, 4 ... 8.0, 8.1, 8.2 :). Rzeczywiście -
skok jakosciowy z wersji 1.0 na 2.0 Webspeeda jest ogromny, ale na
przyklad programy pisane dla 1.0 pracuja bez zadnych zmian na 2.0.
Podobnie jest z "tradycyjnym" Progressem - mimo, ze jest juz w
sprzedazy wersja 8.2, nadal pracuje wiele programow pisanych dla 6ki,
a nawet dla 5ki. Zaryzykuje wiec stwierdzenie odwrotne - ze Progress
wlasnie rozumie tych co nie chca zmieniac za czesto narzedzia. Jak
ktos chce pisac w 8ce na sposob 6kowy, to prosze bardzo, nie ma
przymusu uzywania UIB. Tylko ze zycie na to nie pozwala. Wymusza
stosowanie graficznego interfejsu, Internetu.

Apptivita jest rozwiązaniem dla tych, którzy koniecznia chca pisać w
Javie. Obydwa narzędzia - webSpeed i apptivita mają istnieć
równolegle. Jeśli ktoś chce stworzyć aplikację pracującą tylko w
interne - java moze być dobrym wyborem. jeśli ktos chce stworzyc
aplikacje pracującą w trybie client-server, z możliwością pracy
globalnej - powinien raczej zastosować WebSpeed.

Wszystko moze sie rzecz jasna zmienic... takie jest zycie.

Pawel Dobrzynski

Pawel Dobrzynski, CSBI Progress Department

   Computer Systems for Business International SA
   ul. Plowiecka 1, PL 04-501 Warszawa, POLAND
   phone: (+48-22) 673-16-80  fax: (+48-22) 612-31-22
   http://www.csbi.waw.pl/