Raporty

Witam Progressowcow,
W zwiazku z wprowadzeniem przez PSC nowego narzedzia do raportowania (Accutate) mam dwa pytania do uzytkownikow Progress Report Builder:

1. Kto stosuje w swoich aplikacjach raporty definiowane przez RB?
2. Kto wywoluje raporty z wlasnych aplikacji poprzez _rbprint.p?

PSC zapowiada narzedzie do automatycznej konwersji definicji RB do nowego narzedzia, nic nie wspomina o mozliwosci implementacji wywolan nowych raportow bezposrednio do wlasnych aplikacji. Jest to niepokojace (moim zdaniem).

Mam tez drugi problem. Chyba jak wszyscy nie lubie zbyt czestego zmieniania srodowiska pracy. Od tej ludzkiej przypadlosci PSC probuje odzwyczaic wszystkich juz dosc dlugo. W tej chwili przewiduje nasilenie sie "zmian" w WebSpeedzie. Juz prawie mamy v.2.0. Cieszy fakt, ze narzedzie sie rozwija, przejecie Apptivity jest znaczace i moze pomoc utzrymac sie na fali. Niebezpieczenstwo - dwa narzedzia: Apptivity i WebSpeed. A moze mariaz - WebSpeed blisko zwiazany z Java? To rozwiazanie to jednak nowa wersja (pewnie kilka bo pierwsza , co naturalne nie tylko w PSC to kilka bledow). Programisci taka sytuacje przezyja, ale jak tlumaczyc klientowi, ktory zaplaci "gore" pieniedzy za narzedzie, ze musi co 6 miesiecy kupowac jego nowa wersje?

Z gory dziekuje za odzew i pozdrawiam

Bogdan Ficner
MAX ELEKTRONIK S.A.
ul. Mariacka 2