PD: Raporty

> [...]
> skok jakosciowy z wersji 1.0 na 2.0 Webspeeda jest ogromny, ale na
> przyklad programy pisane dla 1.0 pracuja bez zadnych zmian na 2.0.
> Podobnie jest z "tradycyjnym" Progressem - mimo, ze jest juz w
> sprzedazy wersja 8.2, nadal pracuje wiele programow pisanych dla 6ki,
> a nawet dla 5ki. Zaryzykuje wiec stwierdzenie odwrotne - ze Progress
> wlasnie rozumie tych co nie chca zmieniac za czesto narzedzia. Jak
> ktos chce pisac w 8ce na sposob 6kowy, to prosze bardzo, nie ma
> przymusu uzywania UIB. Tylko ze zycie na to nie pozwala. Wymusza
> stosowanie graficznego interfejsu, Internetu.

Prawie sie z Pawlem zgadzam, ale male "ale". Mysle, ze klient kupujac produkt ma prawo wymagac poprawnie tzn. zgodnie z dokumentacja dzialajacych wszystkich(!) mechanizmow. Tymczasem sytuacja "z życia". Klient kupuje Progressa v.7.3C z polisa serwisowa. Po miesiacu pracy stwierdza, ze produkt nie pracuje poprawnie tzn. niezgodnie z dokumentacja. Gdyby to byl telewizor to sprawa jest prosta. Gdy to jest Progress to dowiadyje sie ze:
a) blad zostanie poprawiony w kolejnej wersji 7,
b) blad zostanie poprawiony w wersji 8,
c) blad nie zostanie poprawiono, poprawiona zostanmie dokumentacja :).
Pomijajac rozwiazanie c) to rozwiazania a) i b) sa troche naciagane jesli klient ma polise - ma polise, produkt ma blad a klient musi zaplacic (niewazne ile) za to ze otrzyma produkt poprawiony. Gorzej gdy klient nie ma wykuionej polisy serwisowej - a co z gwarancja? No ale moze zakonczmy ten temat. Wszyscy wiedza o co chodzi, klientom tlumacza sie "Varowie" Progress poprawia bledy i generuje kolejne coraz lepsze wersje (to nie jest zart ani ironia).

> Apptivita jest rozwiązaniem dla tych, którzy koniecznia chca pisać w
> Javie. Obydwa narzędzia - webSpeed i apptivita mają istnieć
> równolegle. Jeśli ktoś chce stworzyć aplikację pracującą tylko w
> interne - java moze być dobrym wyborem. jeśli ktos chce stworzyc
> aplikacje pracującą w trybie client-server, z możliwością pracy
> globalnej - powinien raczej zastosować WebSpeed.

????? Rownolegly produkt jak to co robi Crescent Div. Ale pakiety Crescent moga byc integrowane z Progress C/S. Jeszcze za malo wiem na temat polityki rozwojowej Aptivity w PSC. Moim zdaniem niezbedna jest jakas integracja z reszta inaczej to rozdrabnianie sie i tworzenia sobie samemu konkurencji. Dla PSC to dobre rozwiazanie dla klientow - trudno powiedziec.

> Wszystko moze sie rzecz jasna zmienic... takie jest zycie.
Zgadzam sie w zupelnosci. W innym wypadku byloby nudno.

Odpowiem taz sobie na pytanie dotyczace Actuate. Bedzie narzedzie do konwersji biblioteki raportow RB do Actuate. Bedzie dostepny API do viewera Actuate.

Wesja demo (viewer) i kilka przykladowych raportow dostepne on-line robia b. dobre wrazenie.

Nie pokojacy jest fakt, ze tak malo klientow uzywa dostepnego RB i integruje wydruku RB z wlasnymi aplikacjami. Powtarzam pytanie, czy tylko CSBI i MAX?

Pozdrawiam wszystkich Progressowcow

Bogdan Ficner
MAX ELEKTRONIK S.A.
ul. Mariacka 2