Update struktury

> Meczy mnie ciagle dosc istotny problem, a mianowicie zmiany struktury
> danych gdy rozbudowuje sie struktura bazy danych, a chocby nawet wprowadza
> sie jakas czasem drobna zmiane struktury powodujaca zmiane CRC. Radze sobie
> z tym na rozne sposoby, ale z checia poznalbym opinie jak sobie z tym inni
> radza bo czuje spory niedosyt obecnych rozwiazan.

Trudna sprawa. W zasadzie nie ma "dobrego" rozwiazania. Te "gorsze" rozwiazania to kompilacja w locie z xcodow. Trzeba tez pamietac, ze kontrola CRC jest realizowana na poziomie tablic i pol uzywanych w procedurze, tzn. ze zmiany struktury w zbiorze tablic wiaza sie z koniecznoscia rekompilacji procedur korzystajacych z tych tablic - TYLKO.

Mysle, ze PSC powinno to zmienic. Jesli ktos probowal kiedykolwiek rozgryzc metaschemat w bazie Progressa to powinien wiedziec skad biora sie problemy z CRC nawet przy minimalnych zmianach schematu np. help. Wg mnie zrodlem tego problemu jest relacja pomiedzy _File i _Field poprzez RECID. CRC jest kalkulowane na podstawie kilku pol z _File, _Field, _Index, _Index-Field, _Sequece - takzy tych zwiazanych z RECID. Jesli dodamy do tego, ze zmiana w tablicach systemowych moze przenosic rekordy w inne miejsca, a wiec zmieniac RECID to wszystko staje sie jasne.

Pierwszy krok w kierunku rozwiazania tego problemu to relacje w metaschemacie poprzez unikatowe klucze, a nie recidy - ale to zadanie tylko dla PSC. My uzytkownicy tylko mozemy ich poinformowac o naszych pomyslach/zadaniach.

Pozdrawiam wszystkich ??????????? - jak powinnismy sie nazywac?

Bogdan Ficner
MAX ELEKTRONIK S.A.
ul. Mariacka 2
65-073 Zielona Góra, Polska