Re: Re: Zmiana lokalizacji bazy danych ?

Wszystko zależy od tego jak zdefiniujemy sobie pojęcie prostego rozwiązania.

1. Prościutkie rozwiązania typu personal database - to IMHO średni pomysł. Użytkownik nie da sobie z tym samodzielnie rady. Kopiuje bazę w inne miejsce i już mu nie działa i nie rozumie czemu. Poza tym nie działa mu to z excelem, a pisanie raportów na zamówienie, to dla niego zbyt kosztowna rzecz.

2. Jeśli proste rozwiązanie to mała grupa robocza, raz dobrze napisane skrypty i dobrze skonfigurowany system - to progress nadaje się tu świetnie, żeby nie powiedzieć rewelacyjnie.

3. Równie dobrze nadaje się w zastosowaniach enterprise o ile nie jest to system z wymaganym poziomem usług 24x7. Jeśli wyobrazimy sobie większą instalację z iluśset użytkownikami pracującymi od 8 do 17, to tu progress też nadaje się świetnie. Bo jest czas na to, aby wykonać niezbędne czynności administracyjne.

4. Natomiast w rozwiązaniach, gdzie wymagany jest rygorystyczny poziom zapewnianych usług z downtime'm na poziomie 1-2%, to tu robi się grząsko. Niestety, nie mam takich doświadczeń progressowych - może daje się to sensownie realizować. Może wypowiedzieli by się panie/panowie z QAD (czy są tu tacy??). Bo w kraju to chyba największe instalacje. Podobno są systemy billingowe oparte na progressie. Ciekawe w jakiej skali działają...

T.

--
Encyklopedia multimedialna w prezencie!
http://www.e-mail.onet.pl