Re: Odp: Zmiana lokalizacji bazy danych ?

Dzien dobry,
Zabiegi te (procopy ...) prawdopodobnie wynikaja z "uwarunkowan historycznych"
(kiedys ktos tak to wymyslil), tzn. z wczesniejszych wersji Progressa i
koncepcji jednolitej obslugi bazy danych we wszystkich systemach operacyjnych,
ktore Progress pokrywal.
Dzieki temu - przy zmianie wersji systemu operacyjnego lub przy zmianie systemu
-
administrator znajacy Progressa nie musial wiele sie napracowac, zeby dostosowac
skrypty. Procopy - poza "grzechem" usunietym w v.9.1 dotyczacym kopiowania na
inny komputer z tym samym systemem operacyjnym, udostepniajacy dyski poprzez
siec (na koncu zamieszczam fragment z Progress Knowledge Base dot. tego
problemu) - zalatwia skopiowanie bazy skladajacej sie praktycznie z dowolnej
ilosci ekstentow (plikow fizycznych) w jednym ruchu i to z kontrola poprawnosci
(czy wszystko sie skopiowalo).  Utworzenie bazy danych sklada sie z 2 logicznych
krokow:
1) alokacja przestrzeni dyskowej - czyli ekstentow (prostrct create na podst.
pliku .st itd ...)
2) "przelanie" bazy danych do zaalokowanej przestrzeni (procopy ... albo prorest
jesli np chcemy odtworzyc baze z kopii archiwalnej)

Co jest prostsze ? Kopiowanie np. 100 ekstentow poleceniem
unixowym cp lub dosowym copy/xcopy ? Fakt, ze dla najprostszej postaci bazy w v9
jest to skopiowanie 2-3 plikow i moze sie to wydawac przerostem formy nad
trescia.
Kopiowanie na inny komputer zalatwia w v9.1 procopy a nastepnie prostrct buildb
(zobacz ponizszy opis z Progress Knowledge Base - http://techweb.progress.com).

Pozdrawiam,
Marek Prokop

Kbase Id:

                     20977
      Title:

                     Reasons for Getting Error 598, and Solutions
      Creation:

                     17-May-2001
      Modified:

                     03-Sep-2001

      SUMMARY:

      <file-name> is a copy of <file-name>. Database cannot be opened. (598)

      This error can result from any of the following situations.

      -- You copied the database to another location without first
         creating a new structure.

      -- You tried to connect to a database on a mapped drive.

      -- You moved the database and did a prostrct repair on it.

      EXPLANATION:

      The .db file not only has the map to all the extents of the database,
      it also has a reference to it's own location.  This is what causes the
      error.

      SOLUTION:

      In versions prior to V9 -- you must do a prostrct create of a new
      structure, and then do a procopy or prorest of the original database
      into the new structure. This will ensure that the .db file has the
      current location.

      In Version 9 -- you can delete the .db file and do a prostrct builddb
      to create a new Database file with the correct location in it.

      References to Written Documentation:

      Database Administration Guide & Reference, prostrct command

      DISCLAIMER
      The origins of this information may be internal or external to Progress
Software Corporation. Progress Software
      Corporation makes all reasonable efforts to verify this information.
However, the information provided in this document is
      for your information only. Progress Software Corporation makes no explicit
or implied claims to the validity of this
      information.

      Any trademarks referenced in this document are the property of their
respective owners. Consult your product manuals for
      complete trademark information.