Trigger dla kolumny (komórki) w wykazie dynamicznym

Witam !

Dla wykazu (browsera) statycznego można zdefiniować trigger obsługi zdarzeń ENTRY i LEAVE dla kolumny bieżącego wiersza, czyli w zasadzie dla komórki. Wykonuje się to za pomocą instrukcji:

  ON {ENTRY|LEAVE} OF column_name IN BROWSE browse_name

Czy znany jest komuś sposób jak można to zrobić dla wykazu dynamicznego utworzonego instrukcją CREATE BROWSE, bo mnie nie udało się tegom znaleźć (chodzi o wersję 9.1B Progress'a).

Sprawdziłem, że powyższa instrukcja ON nie dopuszcza by column_name i browse_name były wskaźnikami (handle) odpowiednio do kolumny i wykazu. W metodach tworzenia kolumn wykazu też brak takich możliwości. Nie chodzi mi tutaj o jakieś zastępcze sposoby polegające na obsłudze zdarzeń niskopoziomowych typu naciśnięcie klawiszy, przycisku myszy itp, z których możnaby wnioskować, że nastapiło wejście i wyjście z komórki, ale konkretnie o zdarzenia ENTRY i LEAVE.

Szkoda, że dla wykazu nie ma zdarzeń analogicznych do zdarzeń dotyczących wiersza: ROW-ENTRY, ROW-LEAVE a dotyczących każdej kolumny, np: zdarzeń COLUMN-ENTRY, COLUMN-LEAVE, bo wtedy sprawa byłaby załatwiona (w triggerze tego zdarzenia kolumnę, której ono dotyczy można by zidetyfikować poprzez badanie wskaźnika SELF). Jeśli rzeczywiście dla wykazów dynamicznych nie ma możliwości wykrycia takich zdarzeń, to zgłaszam postulat do PSC o impementację zdarzeń COLUMN-ENTRY i COLUMN-LEAVE, aby możliwości wykazu dynamicznego były nie gorsze niż statycznego.

Pozdrawiam,

Henryk Jusza               mailto:henju@pg.gda.pl
Ośrodek Informatyczny Politechniki Gdańskiej
Pracownia Rozwoju Oprogramowania
tel (058) 347-28-01          fax (058) 347-24-63