[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]

Gdybym byl szefem marketingu PSC...



Juz wszyscy skrytykowali PSC, teraz proponuje pomyslec konstruktywnie, chocby
dla cwiczenia umyslu, bo nasz wplyw na dzialania PSC jest zerowy.

Gdybym ja mogl decydowac o wprowadzeniu zmian w polityce marketingowej i
licecyjnej PSC to rozpoczalbym od dwoch zmian:

1. Wszystkie produkty developerskie w wersjach jednostanowiskowych sa za darmo
do sciagniecia z www, wraz z prawem udostepniania z aplikacja dla celow
demonstracyjnych.
2. Kazda wyzsza uczelnia moze dostac wykladowce, ktory poprowadzi kurs
programowania w Progressie, a jesli nie bedzie chciala to PSC zorganizuje
takie kursy za darmo dla studentow kierunkow informatycznych.

Realizacja pkt. 1 spowodowalaby, ze przychody PSC zmniejszylyby sie o 3%,
naturalnie zmniejszylyby sie tez nieco koszty, w sensie zysku netto to pewnie
byloby zmniejszenie o < 1%. Moze koledzy z Progress Software Polska moga to
dokladniej oszacowac?

Realizacje pkt. 2 proponuje przeanalizowac w sposob nastepujacy: zgodnie z
cennikiem Progress Software Polska przeszkolenie jednego studenta w
programowaniu w Progressie to 2200 zl (kurs JS-V9). Taki student moze
nastepnie napisac jakas aplikacje i sprzedac ja, np. w wersji na 5ciu
uzytkownikow, czyli Workgroup DB + Client networking na 5ciu, co daje 9200 zl.
Z tego wynika, ze jesli jeden na czterech studentow dokona tej sztuki jeden
raz w zyciu to juz PSC jest o 400 zl do przodu.

Zachecam do podawania kolejnych pomyslow!

Tomasz Judycki

Textus Virtualis Sp. z o.o.
Szaserów 3
04-293 Warszawa
tel/fax (48 22) 879 82 00
http://www.tv.com.pl

------
Strona WWW:     http://pluton.pol.lublin.pl/pugpl/index.htm
Obsluga listy:  listserv@zeto.bydgoszcz.pl
Archiwum listy: http://www.zeto.bydgoszcz.pl/progress/index.html
------