Re: ksiazki po polsku do nauki PROGRESS-a

Hmmm, bardzo ciekawa opinia... . Progress istnieje juz 20 lat i nagle w
ciagu najblizszych 24 miesiecy mialby zniknac? Czy pomiedzy wierszami jest
ukryta jakas nieupubliczniona informacja? Jak na razie PSC daje sobie rade
calkiem niezle - wystarczy popatrzec na Nasdaq (w perspektywie kilku lat) i
porownac np. z Oracle.

Ja osobiscie takze nie odczywam wszechobecnej recesji. Wrecz przeciwnie -
zainteresowanie naszymi produktami jest coraz wieksze. Poza tym to nie my
stajemy sie potencjalnym celem "wrogiego przejecia" lecz pozyskujemy dalsze
firmy w obecnej sytuacji gospodarczej (jest taniej).

Frustracja uzytkownikow ma zazwyczaj uzasadnione podloze ale nie jest w
stanie zachwiac pozycja PSC - no chyba, ze jest masowa i na szeroka skale.
Jednakze Progress zakotwiczyl sie na rynku troszeczke inaczej niz wiekszac
konkurentow. Aby Progress zniknal musialaby sie dokonac anihilacja (lub
przekwalifikowanie) setek tysiecy firm w calej Europie (nie wspominam o
swiecie bo dokladnych danych nie posiadam), ktorych dumnie okreslamy mianem
ISV. Co jest raczej malo prawdopodobne w krotkim okresie czasu. Patrzenie
na przyszlosc firmy ze swojej perpektywy lub perspektywy produktu jest
obarczone duzym bledem.

Z "mojej perspektywy" sytuacja nie wyglada tragicznie. Biorac pod uwage
problemy ogolnoswiatowej gospodarki jest calkiem niezle. Wiekszosc
uzytkownikow Progress-a pracuje na wersji 9 produktu (naprawde tych z V8
jest niewiele, a jezeli ktos dzwoni z problemem w V7 to na pewno z Polski
;-)) ). Codziennie wdraza sie kilka nowych instalacji i wyglada na to, ze
wszystko idzie w dobrym kierunku. Powolny lecz stabilny rozwoj przynosi
swoje rezultaty.

To takie 2 (euro)centy z mojej perspektywy abysmy nie stali sie dekadentami
w obliczu naturalnych (i nienaturalnych) cykli koniunkturalnych.

Jesli chodzi o dokumentacje - to rzeczywiscie nigdy nic nie przeczytalem po
Polsku.... ;-(

Pozdrawiam
Marek

"Krzysztof J. Michalski" wrote:

> Szanowny Kolego Cezary!
>
> 1. jest jedna
> 2. nie czytaj - szkoda czasu
> 3. ja jeszcze nie napisałem:) i nie napiszę - szkoda czasu - nie ma
> rynku czytelniczego
> 4.trzeba się było uczyć angielskiego:)
> 5. jezeli ktoś potrzebuje konsultacji ......:)  dla firmy,  ale nie o
> pierdołach GUI , lecz prawdziwych problemach, niech pisze:)
> Progress jest bardzo słabym produktem z punktu widzenia profesjonalnego
> projektanta
> 21 m-cy pracuję z v8 (chui) i wiem, co mówię
> [...]

    Marek Bujnarowski
    Senior Technical Support Engineer
    Progress Software EMEA,
    Schorpioenstraat 67, 3067 GG Rotterdam,
    The Netherlands

  E-mail: mbujnaro@progress.com     Web: http://www.progress.com
  Tel: +31-(0)10-2865-247                Fax: +31-(0)10-2865-225
  Support:  emeasupport@progress.com