[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]
Re: blad 1260
Dzien dobry,
Chociaz pisze Pan, ze przenoszenie miedzy filesystemami nic nie daje, moze warto
sprobowac tego troche inaczej: wykonac kopie pliku bazy, z ktora jest problem
pod inna
nazwa, skasowac oryginalny plik , przywrocic poprzednia nazwe skopiowanego pliku
- wg sugestii z ponizszej rady z Progress Knowledge Base.
Prawdopodobnie to jest jakis inny problem (dbipcs sugeruje, ze segmenty pamieci
sa alokowane prawidlowo) - mysle, ze trzeba go sprobowac zglosic do serwisu
Progressa
(tel. 00 800 311 1264). Ach ta wersja 7 w fazie "retired" i to w banku !!!
Marek Prokop
DB-DOWN - error 1260 at startup - duplicate inode
DB-DOWN - error 1260 at startup - duplicate inode
If you are trying to start up a stand-alone database (for the sake of
discussion we will call it AAA) and 1) the AAA.lg file reports error
1260 - shared memory in use by another process, and 2) promon
indicates that AAA exists but is pointing to BBB and 3) yes, BBB is
up and running (hence the error), this is an indication of an inode
conflict. (This was once observed after converting databases from
version 6.2 to version 6.3.)
Usually the content of AAA is correct and intact, but the inode used
to seed shared memory is the same as BBB.db's inode. The problem is
with AAA.db only; AAA.bi and AAA.lg are ok. The way to get AAA a
unique inode will depend on your system configuration. Here are
three possible scenarios:
1) If you have enough space in the same filesystem to have two copies
of the .db file:
a) login as root
b) mv AAA.db AAAbad.db #AAAbad.db retains the problem inode
c) cp AAAbad.db AAA.db #AAA.db gets a new inode
d) rm AAAbad.db #regain disk space, release problem inode.
2) If you have enough space in a different filesystem to hold a copy
of the .db file:
a) login as root
b) mv AAA.db /other-file-system/AAA.db
c) touch bad.inode
d) mv /other-file-system/AAA.db AAA.db
e) rm bad.inode
3) If you do not have enough disk space for an additional copy of the
.db file:
a)login as root
b) backup your database
c) make a second backup (just to be sure)
d) rm AAA.db
e) touch bad.inode
f) restore your backup
g) rm bad.inode
Progress Software Technical Support Note # 15092
ó3czynski Przemys3aw wrote:
Witam Wszystkich w nowym roku,
zaczynam rok w dziwny sposób, od b3edów baz Progress'a. Mam nadzieje ?e dla
Was bedzie to b3ahy problem i jak zwykle pomo?ecie. :)
Mam kopie bazy produkcyjnej/rzeczywistej tutaj oznaczonej jako
"/sciezka/baza-p", kiedy próbuje uruchomia te baze (przy otwartym oryginale
w multi) to dostaje komunikat nr 1260 Mówiący o zajetości tego obszaru
pamieci, je?eli orygina3 le?y to oczywiście moge uruchomia baze.
Przenoszenie pomiedzy filesystemami nic nie daje, serwer ju? by3 po3o?ony,
jak startuje "/sciezka/baza-p" - orygina3 w multi to $DLC/bin/proutil -C
dbipcs daje takie rezultaty:
PROGRESS Version 7.3E01 as of Thu May 29 09:57:52 EDT 1997
PROGRESS SHARED MEMORY STATUS
ID ShMemVer Seg# InUse Database
0 7352 0 Yes /baza-1a
201 7352 0 Yes /baza-2a
* 202 7352 0 Yes /sciezka/baza-p
* 203 7352 1 - /sciezka/baza-p
204 7352 0 Yes /baza1
205 7352 0 Yes /baza2
206 7352 0 Yes /baza3
Problem jest w tym ?e przy otwartej bazie produkcyjnej musimy miea dostep do
tej kopii. Myśle ?e "bankowcy" to zrozumieją :)
Za wszelkie sugestie z góry dziekuje.
Progress 7.3E01
Solaris 7 , Sparc
pozdrawiam
Przemek ó3czynski
Deutsche Bank 24 S.A.
Sekcja Informatyki
Centrum Rozliczen Wa3brzych
tel: 074 8426846
fax: 074 8422216
------
Strona WWW: http://pluton.pol.lublin.pl/pugpl/index.htm
Obsluga listy: listserv@zeto.bydgoszcz.pl
Archiwum listy: http://www.zeto.bydgoszcz.pl/progress/index.html
------
------
Strona WWW: http://pluton.pol.lublin.pl/pugpl/index.htm
Obsluga listy: listserv@zeto.bydgoszcz.pl
Archiwum listy: http://www.zeto.bydgoszcz.pl/progress/index.html
------