Re: Jak to jest z client server?

> Moze w wariancie B podczas wykonania programu ktos ruszal myszka
> na serwerze NT? :)

Nie, nie ruszal :-) Sprawdzalem za to zajetosc procesora - zapomnialem o tym
napisac. W czasie wykonywania tego zapytania procesor mial 1% zajetosci, czyli
praktycznie nie pracowal. Te 1% to byl naturalnie _mprosrv.exe - nic innego w
tym czasie nie dzialalo.

> 1) [ciach] Parametr - dla serwera i klienta, ktorym mozna wplynac na
> rozmiar przesylanej jednorazowo porcji informacji to -Mm (np -Mm 1024
> oznacza, ze komunikacja klient-serwer jest realizowana "paczkami"
> po 1KB).

Wyprobuje.

> 2) Wielkosc opoznienia spowodowana fizycznym przesylaniem przez
> siec mozna sprawdzic testujac program w ten sposob, ze uruchamia
> sie proces klienta laczacego sie z serwerem przez TCP/IP  na tym
> samym komputerze co proces serwera (a nie jak przypuszczam w
> wariancie A - gdzie byl to tak zwany self-servicing client - czyli
> dostep bezposredni do bazy).

Alez ja wlasnie tak to robilem!!! W obu przypadkach laczylem sie przez TCP/IP.

> 3) ciekawe moze byc porownanie wykonania tego programu, gdy wewnatrz
> for each jest jednak jakas instrukcja, ktora korzysta z danych, np
> DISPLAY (przy zalozeniu, ze wszystko leci do kosza - na urzadzenie
> nul - OUTPUT to nul). Moze w wariancie A interpreter Progressa
> wykonuje jakas optymalizacje jesli nie korzysta sie z danych?

Skoro warianty roznia sie miedzy soba tylko tym, ze sa gdzie indziej
wykonywane, a w obu przypadkach laczymy sie przez TCP/IP, to interpreter
raczej mialby klopoty, zeby sie zorientowac w sytuacji.

> 4) po co komu jednorazowo 20 tysiecy rekordow na koncowce ?

To byl test, ktory mial wykryc, na czym polega problem. Rzeczywista sytuacja
jest taka, ze przesyla sie jednorazowo 100-200 rekordow, ktore uzytkownik musi
przejrzec na raz. Na serwerze ta selekcja trwa pojedyncze sekundy, na stacji
klienckiej wielokrotnie dluzej. Zrobilem test na duzej liczbie rekordow, zeby
miec dobre porownanie.

> 4a) ciekawe jak wyglada to samo, stosujac OPEN QUERY i GET NEXT ?

Ciekawe... Sprawdze i poinformuje.

> 5) moze dziala tak wolno, zeby mozna bylo to polepszyc stosujac
> serwer aplikacji ... ?