Jak to jest z client server?

Witam!

Z gory i z dolu dziekuje wszystkim, ktorzy odpowiadaja na moje - zwykle bardzo
proste - pytania ;-))

Od dawna zajmuje sie tylko Webspeed'em i zapomnialem juz troche, jak to jest z
client server, wiec zaskoczyl mnie nastepujacy problem.

Powiedzmy, ze tablica customer zawiera 80 tys rekordow, jej dump do pliku .d
zajmuje 80MB, czyli rozmiar jednego rekordu to ok. 1KB. Baza danych spoczywa
na NT, serwerem jest v. 8.2A. Podlaczam sie do tej bazy Progressem 8.3C,
naturalnie przez TCP/IP.

Uruchamiam edytor procedur:
Wariant A. Na tym PC, na ktorym dziala serwer bazy.
Wariant B. Na innym PC, ktory stoi obok, wpiety w LAN z pierwszym.

Wykonuje program:
  for each customer no-lock where cust-num < 3000000000 :
  end.

Warunek na cust-num spelnia ok 20 tys. rekordow. Czasy wykonania tego
programu:
Wariant A.: ok. 20 sekund
Wariant B.: ok. 30 minut

Oba PCty sa praktycznie identyczne jesli chodzi o konfiguracje. Przeslanie z
jednego na drugi 100MB przy pomocy FTP (czyli rowniez protokolem TCP/IP)
zajmuje ok. 2 minut.

Dlaczego wariant B tyle trwa?????

Dotychczas bylem przekonany, ze w takim przypadku przez siec przeleca te i
tylko te rekordy, ktore spelniaja podane kryterium "cust-num < 3000000000". No
to przez te siec powinno przeleciec jakies 20MB; dodajmy jakis overhead, niech
sie z tego zrobi 40MB - takie cos przelatuje przez te siec w minute. Skad sie
bierze 30 minut?

To samo doswiadczenie przeprowadzilem tez na zupelnie innej instalacji w
zupelnie innym miejscu i efekty byly podobne.