Re: Power Designer (oraz podsumowanie roku)

 Bo je¶li plik .pdm jest obecnie plikiem
XML-owym, to rzeczywi¶cie wygodniej będzie czerpać bezpo¶rednio z niego
(po cichu liczę, że je¶li nie rozgryzę od razu jego zawarto¶ci to uchyli
Pan, Panie Henryku r±bka tajemnicy). BTW mamy już temat do rozmowy przy
najbliższybm spotkaniu ;-).

Witam !
Wyjaśnień na temat postaci XML chętnie udzielę. Jest ona wprawdzie opisana w dokumentacji, ale oczywiście fragmentarycznie, niedokładnie i z błędami. Być może opublikuję uniwersalną procedurę Progress'ową służącą do wczytywania XML i zamiany na tablice bazy danych typu: pakiet, tablica, pole tablicy, indeks, pole indeksu, odniesienie, złączenie odniesienia, dziedzina, czyli wyciągania z postaci XML istotnych danych służących do budowy schematu bazy i trigger'ów. Jest to o tyle istotne, że dane te są przemieszane z danymi opisującymi obrazki występujące w diagramach. Właśnie obecnie nad tym pracuję, a właściwie to ten fragment mojego nowego mostu mam już skończony.
Jeśli byłoby szersze zainteresowanie tym tematem, to mogę przygotować coś na najbliższą konferencję klubu uzytkowników Progress'a o ile Szanowna Rada Programowa konferencji zgodzi się na to. Można by też spróbować zbudować inny most lub generator schematu i trigger'ów: Power Designer - Progress (a nie Power Designer - Xponent, który właśnie ćwiczę), jeśli byliby chętni do zakupienia takiego produktu.
Jeśli idzie o wyjaśnienia to służę nimi na bieżąco, natomiast bardziej zaawansowane sprawy (procedura, konferencja, cały produkt) to nie wcześniej niż pod koniec lutego, bo chciałbym skończyć most, nad którym obecnie pracuję.

Wszystkim miłośnikom i przeciwnikiom Progress'a życzę sukcesów w nowym roku, a firmie PSC, by jej produkty były coraz lepsze i na naszą (bądź firm, w których pracujemy) kieszeń.

Henryk Jusza               mailto:henju@pg.gda.pl
tel (058) 347-28-01          fax (058) 347-24-63