Re: Power Designer (oraz podsumowanie roku)

Henryk Jusza wrote:

> [...]
> zbudowanego przeze mnie mostu (napisanego w Progress'ie) bezpośrednio
> z pliku *.pdm Power Designer'a, który w wersji 6.1 jest plikiem ASCII
> a w wersji 7.5 jest plikiem XML-owym (rozpracowałem ich strukturę w
> potrzebnym mi zakresie). Przenisienie schematu z repozytorium Xponet'a
> do słownika bazy zapewniajš mechanizmy Xponet'a. Na dobrš sprawę można
> zamiast do repozytorium Xponent'a generować schemat bezpośrednio do
> bazy Progress'owej (jakiejś pomocniczej) i generować różnicę schematów
> tej pomocniczej bazy i bazy właściwej za pomocš mechanizmów Progress'a

[...]
> [...]
> Designer'a, można już chyba wzišć beta wersję, a może i coś więcej.
> Pewnie będzie miała nowe możliwości i stare błędy. Ale bšdźmy dobrej
> myśli. Generalnie jestem z tego CASE'a zadowolony i to coraz bardziej.
>
> No i to (aż) tyle. Chętnie wymienię się doświadczeniami, ale to chyba
> raczej na jakimś spotkaniu, bo drogš pocztowš, to dość kłopotliwe.
>
> Dołšczam życzenia świšteczne wszytkim listowiczom !
>

> Henryk Jusza               mailto:henju@pg.gda.pl
> Ośrodek Informatyczny Politechniki Gdańskiej
> Pracownia Rozwoju Oprogramowania
> tel (058) 347-28-01          fax (058) 347-24-63

Witam,

Ja korzystam z wersji 6.0 i generowanie triggerów jest mocno uciążliwe.
Podobnie poprawne generowanie struktury. W zamiarze chciałem
przedefiniować takie kwiatki jak LABEL po stronie Data Architecta, który
jest odpowiednikiem DESCRIPTION (sic!) w progressowym df-ie. Nie mówiąc
o marnej jakości triggerów i błędach w typach danych momencie
generowania struktury progressowej. Ale Pana list zainspirował mnie do
zmiany wersji Power Designera. Bo jeśli plik .pdm jest obecnie plikiem
XML-owym, to rzeczywiście wygodniej będzie czerpać bezpośrednio z niego
(po cichu liczę, że jeśli nie rozgryzę od razu jego zawartości to uchyli
Pan, Panie Henryku rąbka tajemnicy). BTW mamy już temat do rozmowy przy
najbliższybm spotkaniu ;-).

Dla zainteresowanych, wersja trial 7.5 jest dostępna po zarejestrowaniu
na stronie http://www.sybase.com, albo jak się uda to bezpośrednio
http://download.sybase.com/trial/pdesigner/PowerDesigner_Trial_75.exe

Korzystając z okazji życzę wszystkim udanego wejścia w nowe tysiąclecie.
Podsumowując ten rok w kontekście progressowym na plus można zaliczyć (w
kolejności losowej):

1. Uruchomienie strony www z pełną dokumentacją do Progress'a
2. Uruchomienie POSSENET (na razie trudno się tam dostać, ale przy
odrobinie cierpliwości...)
3. Obiecujące wyniki w sferze middleware (Soniq MQ)
4. Uruchomienie bezpłatnego numeru serwisowego w Holandii z
polskojęzycznym konsultantem technicznym
5. Udana inicjatywa z Webspeed Workshopem gratis dla kursantów (znam
kilku szczęśliwców)
6. Praktyczne kalendarze na biurko ;-)

Jeśli chodzi o mnie, to do szczęścia brakuje tylko ogólnodostępnych
wersji ewaluacyjnych i więcej pytań "prozaicznych" na grupie.

pozdrawiam wszystkich

Do Siego Roku
--
Tomasz Fidecki
JMS Serwis Sp. z o.o. ul. Instalatorów 9 02-237 Warszawa