Odp: aktywacja indeksu

  Index można wyłączyc nawet programowo, znajdując odpowiedni rekord w tabeli _Index i zmianiając wartość pola _Active z TRUE na FALSE. Natomiast włączyć indeks można (v. 8 i poprzednie) po jego odbudowie:
1.  "proutil  -C idxbuild -TB 31 -TM 32"
2. wybrać tabelę oraz odpowiedni indeks (niestety progres będzie szukać rekordó danej tabeli po całej bazie, co może potrwać niewiele krócej niż przebudowa wszystkich indeksów)
lub
1. "proutil  -C idxbuild all -TB 31 -TM 32" (co przebuduje wszystkie rekordy w bazie).

  Natomiast usunąć indeks można z poziomu 'Data Dictionary'->'Index (chyba że to jest ostatni indeks w tabeli), lub programowo (aczkolwiek nie przetestowałem ten sposób do końca).

Pozdrawiam.

>>> JSoszynski@kp.pl 06/05 10:43  >>>

W 'Data Admistration'->'Utilities'->'Index Deactivation'  wyłączyłem
aktywność ineksu dla tabeli.
Próbowałem później ponownie uaktywnić ten indeks w 'Data Dictionary'->'Index
Properities'
niestety nie udało się, ponieważ pole aktywacji jest nieaktywne.
Co gorsza ineks nie dał się usunąć całkowicie usunąć ('Data Disctionary').
Gdzie można ponownie uaktywnić indeks lub ewentualnie jak go usunąć ?

Janusz Soszyński