Odp: Ukryć część struktury...

  Można spróbować utworzyć dwie grupy użytkowników: "użytkowników z poziomu aplikacji" i "użytkowników zewnętrznych". Czyli:
1.  Wszystkim użytkownikom aplikacji dać przedrostek przed nazwą uzytkownika np. 'app'.
2. Nastepnie zmodyfikawać kod logujący uzytkownika do aplikacji, tj. przy logowaniu dopisywać przedrostek.
3. Przy klejnym logowaniu użytkownika do aplikacji sprawdzać, czy uż zostało utworzone konto w grupie użytkowników zewnetzrnych. Jeżeli nie, to stworzyć takie konto bez przedrostka z hasłem takim, jak ma użytkownik aplikacji.
4. Użytkownikowi "zewnętrznemu" zmodyfikować uprawnienia do tabel i pól.
5. Napisać w instrukcji, że użytkownik powinien zmieniać hasło wyłącznie po załogowaniu do aplikacji. Wtedy zmieniać hasło 2 fizycznym użytkownikom na raz.

>>> tfidecki@jms.com.pl 05/26 12:56  >>>
Proszę się nie śmiać, jeśli to głupie pytanie ;-) Jeszcze nigdy tego
nie robiłem...
Otóż...

Czy da się zabezpieczyć dostęp do struktury danych tak, aby z poziomu
aplikacji użytkownik mógł korzystać z całej struktury bazy danych,
natomiast z poziomu zewnętrznego narzędzia raportującego - widział
tylko tę strukturę, którą ja chcę, żeby widział??

Innymi słowy chcę ukryć część struktury przed użytkownikiem.
Jak to zrobić???

Próbowałem bawić się uprawnieniami z poziomu Data Administration, ale
jeśli zabiorę użytkownikowi dostęp do tabeli/pola, to z poziomu
aplikacji nic nie może z tą tabelą/polem zrobić... :((((

pozdrawiam
--
Tomasz Fidecki
JMS Serwis Sp. z o.o. ul. Instalatorów 7c 02-237 Warsaw Poland