Re: Witam szanownych uzytkownikow Progressa!

Michal Grabarz wrote:

> Tylko dlaczego dostaje cos takiego na priva
> przeciez to nie ja pisalem
> A przeczytawszy list wlasciwego grupowicza musze przyznac racje
> gtomkiemu sprzeciwowi.
>
> :)) pozdrawiam
>
> mehow
>
> --
>
> Michal Grabarz

Sprzeciw jest całkowicie słuszny. Inna rzecz, że studenci wybierający
jako narzędzie swojej pracy np. Oracle'a czy Sybase'a mogą go sobie na
potrzeby edukacyjne zciągnąć z serwera ftp, albo kupić gazetę za 15
PLN, w której znajdzie produkt na załączonym krążku. Strategia
popularyzacji Progress'a nie istnieje. Dostęp do produktów
ewaluacyjnych dla zwykłego śmiertelnika jest praktycznie niemożliwy.
To żenujące, że aby zrobić pracę naukową, trzeba żebrać o numery
seryjne.

Ostatnio, prywatnie, jakiś chłopak przesłał mi mailem wiadomość, w
której pisze, że chce się nauczyć programować w Progress'ie. Pytał
skąd ma zciągnąć odpowiedni software na linux'a. A ja, biedny żuczek,
czerwieniąc się ze wstydu, odpowiedziałem mu, żeby sobie kupił 4GL
development za 12 000 PLN. Nie wiem, co on na to, bo przestał się
odzywać. Ale ja, na jego miejscu delikatnie mówiąć wypiąłbym się na
niedostępne narzędzia i wziąłbym się za coś bardziej dostępnego.

Nie wiem czym spowodowana jest polityka PSC w tym zakresie. Czy
znajomość progress'a ma być jakąś wiedzą tajemną? Czy przynosi ona aż
takie profity, że tylko wtajemniczeni guru mają mieć do niej dostęp?
Jak widać po rynku pracy wcale tak nie jest, bowiem specjaliści od
innych systemów baz danych są nie gorzej opłacani.

Dzisiaj nawet SUN rozdaje Solarisa za darmo, a kody źródłowe sprzedaje
po 100$.
Może ktoś mnie oświeci, bo ja tego nie do końca rozumiem.

pozdrawiam
--
Tomasz Fidecki
JMS Serwis Sp. z o.o. ul. Instalatorów 7c 02-237 Warsaw Poland