uzupelnianie formularza

Witam Szanownych Grupowiczow,
 jestem nowy na liscie i do tego mam jeszcze pare pytan.:)
Pytanie pierwsze. Mam zdefiniwane dwa okna, na ktorych sa formatki.
Na nich porozmieszczane sa odpowiednie pola z tabel ( dwa zwykle
formularze - ale zbydowane na komponencie Window).
Na pierwszym oknie mam pole FILL-IN "nazwa", a na drugim "kod" i "nazwa".
struktura tabel do nich jest taka
tab1:
kod atr1 atr2 ....
tab2:(jest to rodzaj slownika dla tab1)
kod nazwa
Na oknie1 mam przycisk i wywoluje okno2 (OK-to dziala :)). Na drugim mam
przycisk, po kliknieciu ktorego chcialbym aby do pola tab1.kod zostala
przypisana wartosc tab2.kod (to tez juz dziala) i jednoczesnie aby zostala
wypelniona wartosc pola FILL-IN w oknie1.
	Poniewaz robie prace na zaliczenie zajec laboratoryjnych (PWr),
wiec potrzebuje to dosc pilnie. W Delphi wygladaloby to tak:
tab1.kod := form2.editKod2.text;
form1.editNazwa1.text := form2.editNazwa2.text;
/*
I pytanie drugie jakie jest polecenie aby wlasnie do pola FILL-IN lub
EDITOR wstawic pusty ciag znagow (wyczyscic je)
Z gory dziekuje za podpowiedzi. Jest to dosc pilne!!!!

Z powazaniem

Artur Zarski
http://www.ci.pwr.wroc.pl/~zarski/
artur.zarski@ibs.com.pl
zarski@sun10.ci.pwr.wroc.pl
zarski@ci3ux.ci.pwr.wroc.pl
    "If You keep doing what You are doing
     You are going to keep getting what You've got"