Odp: Komunikat na serwerze - wyjaśnienie

: 08:19:22 SERVER: ** Year is out of range or 0. (79)
:
: Blad pojawia się przy przetwarzaniu danych z aplikacji PROMIS modul Srodki
: Trwale. Zaznaczam ze niedawno ustawilem parametr -yy 1910 w pliku

okazało się że to nie wina aplikacji, komunikat o błędzie powstawał przy
przetwarzaniu jednej z tablic bazy, która była uszkodzona. W sumie
stwierdziłem uszkodzenia pięciu tablic.Przyczyną byłą uszkodzona jedna z
dwóch kości 128MB RAM ECC(!) na serwerze. Tak wyglądał log ze skanowania
bazy

Scanning E:\BAZA\promiss.db
>From dbkey 32 to dbkey 15773184

Bad File Number: 0 Len:0 testrec failed on recid/dbkey:253185
Scan past last field testrec failed on recid/dbkey:3212097
** Bad Frag 3212130 for rec 3212130 Err:2
Scan past last field testrec failed on recid/dbkey:3212132
Scan past last field testrec failed on recid/dbkey:3212135
Can't find Blk 100380 (3212160)
Can't find Blk 320100 (10243200)
Scan past last field testrec failed on recid/dbkey:13816129

Total Records: 1640781
Continues: 25792
# Dumped: 0

po usunięciu bloków i ich reformacie stwierdziłem zaginięcie kilkunastu
rekordów. Dlatego wycofałem się do kopii nie zawierającej tych błędów (4 dni
wstecz). Błąd "** Year is out of range or 0. (79)" już nie występuje.
Czy ktoś z grupowiczów zna zależności między blokiem - dbkey'em - a rekordem
bazy? Chodzi mi o to czy usunięcie dbkey'a o numerze 253185 spowoduje
usunięcie jednego czy grupy rekordów w bazie?

--- Wojciech Poznanski ---  wojtek@epwik.com.pl
EPWIK S-ka z o.o. ul.Rawska 2-4,  82-300 Elblag
tel. +48603762929@text.plusgsm.pl
ICQ: 19201299, Linux User #139076