RE: Komunikat na serwerze

mailto:tfidecki@jms.com.pl

Witam,

Progress zawsze pamieta rok na 4 cyfry, parametr -yy ma wplyw jedynie
na interpratacje dat, ktore dostaja sie do systemu "z zewnatrz", np.
przy konwersji z zapisu tekstowego, oraz na wyswietlanie dat
przy nastawionym formacie na 2 cyfry roku.
Czyli wynik operacii dodawania badz odejmowania dwoch zmiennych typu DATE
da ZAWSZE wlasciwy wynik. Wspomniany problem swiadczy wedlug mnie
o tym, ze PROMIS nie jest zgodny z rokiem 2000, bo zawiera
kod, ktory w niestandardowy sposob pracuje ze datami.
Wydaje mi sie, ze blad 79 moze powstac jedynie w wyniku wywolania
funkcji
DATE(miesiac, dzien, rok)
gdzie miesiac, dzien i rok sa typu INTEGER i rok jest rowny 0,
(lub rok > 32768 lub rok < - 32767, ale to raczej nie wchodzi
w rachube).
Blad taki nie moze natomiast powstac w wyniku
DATE(pom_str)
gdzie pom_str jest typu CHARACTER, nawet jezeli jego wartosc jest np.
"01/01/00". W tym wypadku grozi zla interpretacja daty (przy ustawieniu
-yy 1910 bedzie to odczytane jako 1 stycznia 2000, a przy ustawieniu
-yy 1900 bedzie to 1 stycznia 1900).
Nie moze takze powstac w wyniku konwersji DATE na CHAR, w tym wypadku
mozemy otrzymac blad 74, jezeli uzyjemy formatu z 2 cyframi roku i
daty poza zakresem podanym w -yy.
W kazdym razie polecam jak najszybszy kontakt z autorami programu.

Pozdrowienia,

Piotr Ryszkiewicz