Re: To dopiero historia...

On 15 Jul 98 at 15:43, Tomasz Fidecki wrote:

> [ciach]
> Jakie bylo moje zdziwienie, gdy zobaczylem w sh_history, ze root
> po prostu usunal baze poprzez
>  $ rm -r katalog-z-baza
>
> Abstrahujac od poziomu wiedzy roota i od mechanizmow jakie pozwolily
> utrzymac deskryptory plikow, czy tez ich fizyczne adresy, historia jest
> nieco niesamowita.
> Uzytkownicy dokonywali transakcji, sporzadzali raporty i normalnie
> pracowali na bazie ktorej w pewnym sensie juz nie bylo. Probowalem
> zasymulowac taka sytuacje na podobnym sprzecie i niestety nie udalo mi
> [...]

Normalny Unix nie kasuje fizycznie pliku dopoki choc jeden proces ma ten plik
otwarty. Dopoki dziala serwer bazy danych dopoty plik jest dla niego dostepny.
Nie rozumiem, dlaczego nie udalo sie powtorzyc tego doswiadczenia.

> Konkluzja: Glupi ma zawsze szczescie ;)))
> [ciach]
> p.s. doszly mnie sluchy, ze firma X zaczela robic backupy ;-)

Po szkodzie to nawet glupi jest madry ;-)))

Pozdrawiam!

Tomasz Judycki          tjudycki@elbacsb.com.pl

ELBA-CSB SA,            tel (48 22) 610 85 80 ext. 334
Plowiecka 1,            fax (48 22) 612 20 61
04-501 Warsaw,
Poland
http://www.elbacsb.com.pl