Re: Wielojezyczne aplikacje w Progressie

On 23 Oct 97 at 14:21, Tomasz Fidecki wrote:

> Witam
>
> Czy ktorys z szanownych progressowiczow ma jakies doswiadczenia z
> wielojezycznymi aplikacjami w Progressie? Mam w planach prowadzenie
> seminarium na wydziale informatyki UW, ktorego tematyka z grubsza obejmuje
> rozne standardy przetwarzania tekstow, standardy kodowania znakow
> narodowych itp. Chcialbym pokazac na nim mozliwosci Progressa, szczegolnie
> zwiazane z kodami 16 bitowymi, oraz jesli to mozliwe jednoczesne
> stosowanie baz danych z kodami 8 i 16 bitowymi. W zwiazku z powyzszym bede
> [...]

W kilka osob konczymy wlasnie niewielki system w Progressie, ktory
jest przystosowany do wielojezykowosci i sa gotowe wersje: polska,
angielska i rosyjska. Aplikacje mozna rownoczesnie uruchomic w dwoch
roznych jezykach, np. w jednym okienku po polsku a w drugim po
angielsku.
Prawdziwe problemy z wielojezykowoscia zaczynaja sie wtedy, gdy
chcemy, zeby napisy na ekranach byly np. po polsku a w fill-in'ach i
browserach byly dane z bazy, wyswietlane np. cyrylica. Taka sytuacja
nastapi, gdy w moskiewskiej filii polskiego banku kadra kierownicza
bedzie chciala miec polski system, a "krzesla" tylko w nazwiskach
klientow.
Gotow jestem opisac koncepcje wielojezykowosci, ale chyba raczej na
priv'a, zeby nie zanudzic niezainteresowanych.

Tomasz Judycki     tj@csbi.waw.pl

CSBI SA,                tel (48 22) 610 85 80 ext. 335
Plowiecka 1,            fax (48 22) 612 20 61
04-501 Warsaw,
Poland
http://www.csbi.waw.pl