Re: Gdzie mozna znalezc opis gramatyki???

On Thu, 26 Jun 1997, Piotr Deszcz wrote:

>  ----
> Chcialbym otworzyc browser z danymi o koszach, ale warunek ma
> dotyczyc truskawki. Innymi slowy np. przegladarka koszy, w ktorych
> leza TYLKO czerwone truskawki. (zalozenie: w koszu moga lezec
> czerwone i zielone truskawki)
>
> Pierwsze podejscie:
>     OPEN QUERY q1 FOR EACH kosz WHERE NOT CAN-FIND(truskawka OF kosz
>                     WHERE truskawka.kolor <> "czerwona")
>     Pudlo - Progress nie pozwala uzywac CAN-FIND w skladni OPEN QUERY. W
>     zwyklym grupowaniu FOR EACH taki manewr przechodzi.
> Drugie podejscie:
> [...]

Rozwiazanie niepoprawne :))) Chce przegladac kosze w ktorych sa TYLKO
czerwone truskawki. Natomiast powyzsze rozwiazanie pozwala na przegladanie
koszy, w ktorych jest co najmniej jedna czerwona truskawka (czyli moga byc
rowniez zielone) - a to przeczy warunkom. Poza tym zalezy mi na
przegladaniu danych o koszach. wobec tego jesli w koszu lezy 100
czerwonych truskawek, w browserze beda 100 razy powtorzone dane o koszach.
To niezbyt elegancko dla uzytkownika. Przykro mi ale za to rozwiazanie nie
moge wyslac zagranicznej kartki. Chyba, ze zostane przekonany o
poprawnosci. :))

Pozdrawiam serdecznie

Tomasz Fidecki                          phone (voice)  +48 22 6404728
Financial Services LTD                  mailto:tomek@fsl.com.pl
Marynarska 21
02-674 Warsaw Poland