Re: Odp: Re: polski promsg

Tomasz Fidecki wrote:

> Zgadzam się w 100%. Jeśli jednak konfiguracja jest na bieżąco
> dokumentowana, to zagrożenie nie jest już tak duże. Poza tym
> wielokrotnie spotkałem się z koniecznością dopisania takiej konwersji.
> Bo np. nasza lokalna baza jest w iso-8859-2, a bazy slownikowe
> przysyłane są z centrali w hameryce np. w w iso-8859-1, albo część
> systemu jest wspierana z zewnątrz w innej, niekonwertowalnej stronie
> kodowej. Dostając r-kody w ibm-850 też jesteśmy zmuszeni do
> zdefiniowania takowej.

Dodam jeszcze, że (skądinąd zrozumiały) brak mapowania pomiędzy stronami
"zachodnimi" (ISO 8859-1, IBM 850) a stronami wschodnimi (ISO 8859-2, IBM
852, Windows CP 1250) uniemożliwiał pracę na wspólnej bazie użytkownikom
z różnych krajów na wschód i zachód od Odry. W Progressie 9.1, dzięki
wykorzystaniu UNICODE problem ten już nie występuje. Może to być kolejną
zachętą do przejścia do wersji 9.1.

--
Pawel Dobrzynski <mailto:pd@progress.com>

Progress Software Polska