podzapytanie SQL-owe w SmartDataObject

Witam!

Opis sytuacji: mam tabelę, do której chciałbym mieć możliwość dodawania
nowych rekordów oraz z której chciałbym móc usuwać rekordy. (Tabela
PRODUCENCI)
Problem: nie mogę dopuścić do usunięcia niektórych rekordów aby zachować
spójność danych. Mogę usunąć tylko te rekordy z tabeli PRODUCENCI, które nie
mają odpowiadających rekordów w tabeli TOWARY.

Utworzyłem SmartDataObject (SDO), potem SmartDataViewer, połączyłem wszystko
w ramach SmartDialogu i nie wiem jak sformułować QUERY w SDO, aby
wyświetliło tylko tych producentów, któzy nie mają towarów.

Tabela PRODUCENCI:
NAZWA_PR
ADRES
NIP_PR
itd.

Tabela TOWARY:
NAZWA_T
NIP_P
itd.

Relacja opiera się na polach NIP_PR i NIP_P.

W SQL byłoby to zwykłe podzapytanie: 'select * from producenci where
producenci.nip_pr not in select nip_p from towary', ale ja chciałbym to
zrobić poprzez modyfikację QUERY w SDO.

Standardowe QUERY wybierające wygląda następująco:
'EACH zochom.PRODUCENCI SHARE-LOCK', a jeśli wybiorę Freeform Query, to w
kodzie wygląda to tak:
'OPEN QUERY {&SELF-NAME} FOR EACH PRODUCENCI SHARE-LOCK.'

Jeśli ktoś ma jakieś sugestie, byłbym bardzo wdzięczny - sesja się zbliża!!

Pozdrawiam,
Michał Żochowski