Re: Takie sobie refleksje...

grzegorz.jandura@valeo.com wrote:

> Co do Actuate. Miałem go przez 3 miesiące do testów. Nie podzielam opinii,
> że jest to przyjazne i bogate funkcjonalnie narzędzie. Z moich doświadczeń
> wynika, że zrobienie czegoś bardziej skomplikowanego, wymaga napisania
> trochę kodu w tzw. Actuate Basicu. Jeżeli ktoś nie jest wielbicielem
> Basica, to współczuję. Moim zdaniem jest to pracochłonne narzędzie, a na
> dodatek wydajność jego jest raczej słaba.

Co do tego że nie jest przyjazne to nawet mógłbym się zgodzić. Podtrzymuję
swoją tezę, że możliwości ma duże, ale prawdą jest że do obsługi wymaga
umiejętności programistycznych. Jak znajdę czas, to poszukam wykresu
ilustrującego tę zależność: Report Builder - prosty, mało możliwości, łatwe
użycie, przeznaczenie - końcowy użytkownik, raporty ad-hoc. Actuate -
zaawansowany, wymagający gruntownego przeszkolenia, przeznaczony dla
programisty (raporty może uruchamiać każdy), możliwości - ogromne,
szczególnie w zakresie tego co można nim zrobić.

> Co do CorVu, to nie wiem czy jest proste, czy nie, ale jest potwornie
> drogie, zwłaszcza jeżli chce się zdecydować na różne dodatkowe moduły. Nie
> mogę przytoczyć konkretnych kwot z oferty, którą dostałem, ale musiałem
> sobie mocno usiąść na stołku.

Cena, to jak zwykle jest to kwestia względna :). Ogólnie licencje CorVu nie
wychodzą drogo, bo narzędzie używane jest przez wąską grupę ludzi w
przedsiębiorstwie, zwykle drożej kosztuje wdrożenia - stworzenie powiązania
z bazą danych i szablonów raportów i analiz. Jest to przy tym wielokrotnie
taniej (bo krócej!) niż zastosowanie hurtowni danych, a rezultaty -
podobne.

Paweł Dobrzyński
--
mailto:pd@progress.com