Takie sobie refleksje...

Skoro wszyscy tak bardzo zaangazowali sie w dyskusje, jaki to zly jest ten Progress, postanowilem i ja wtracic swoje trzy grosze do dyskusji.

W Progresie pracuje 2 lata. W porownaniu z wieloma osobami nie jest to zapewne wiele, ale jakies doswiadczenia tez mam.
Mamy trzy rozne bazy, z zadna nie mielismy jak do tej pory najmniejszych problemow. Z drugiej strony od roku mamy tez SQL Server i MySQL - z nimi tez nie mamy problemow.

Co do bazy nie mam wiec najmniejszych zastrzerzen. Jezyk 4GL jest rowniez - jak dla mnie jezykiem bardzo dobrym - oczywiscie w zakresie, w jakim byl zaprojektowany - to znaczy do tworzenia zapytan i aplikacji w CHUI.
Proba zrobienia z tego jezyka czegos innego niz jest w rzeczywistosci, mija sie wedlug mnie z celem.
Jezeli ktos bedzie chcial poprogramowac sobie obiektowo, to wezmie sobie Jave, jezeli bedzie chcial napisac dobra aplikacje internetowa, to wezmie sobie PHP, itd. itp.

Dziwi mnie rowniez, ze wiele osob narzeka na srodowisko programistyczne Progressa. Nie jest ono co prawda rewelacyjne, ale nie popadajmy w przesadyzm. Przeciez i tak, powaznych projektow nikt nie tworzy przy pomocy kolorowych kreatorow.

Jedyna rzecz, na jaka moge ponarzekac w Progresie to sterowniki ODBC, a wlasciwie, to ich brak. Trzeba sobie dopiero (za odpowiednia oplata) dokupic. To spora porazka i na tym polu Progress moze wiele stracic.

odb
odb
e-mail: odb@mail.md