Re[2]: Takie sobie refleksje..

Szanowni Państwo,

BB>         Wyręczając adresata tegoż pytania odpowiem, że chodzi o 3 cechy,
BB>         w które powinien być wyposażony język programowania: hermetyzację,
BB> dziedziczenie i polimorfizm.
            To jest prawda..

> [...]
BB>         poprzez stworzenie instancji procedury zewnętrznej
BB>         poleceniem RUN PERSISTENT, a następnie używając procedur
BB>         wewnętrznych - przez co zmienne zadeklarowane w głównym
BB>         bloku zewnętrznej procedury są dla programisty niewidoczne.
BB>         Może on na nich operować jedynie za pomocą procedur
BB>         wewnętrznych pełniących rolę metod. Jest to rzeczywiście
BB>         proteza. Program tak napisany będzie działał ok. 2,5 raza
BB>         wolniej przy wielokrotnym tworzeniu i niszczeniu instancji
BB>         procedury zewnętrznej, niż program który takiej instancji
BB>         nie tworzy (sprawdziłem to na wersji 9.1B PROGRESS-a pod
            Tu się też zgadzam...
BB>         Dziedziczenie i polimorfizm nie są w PROGRESS-ie dostępne.
BB>         Nie uważam, żeby fakt ten był podstawą do krytykowania
BB>         PROGRESS-a. Po prostu nie jest on językiem obiektowym,
BB>         co nie wyklucza możliwości realizacji za jego pomocą
BB>         naprawdę złożonych projektów. To właśnie dobry projekt,
BB>         stworzony za pomocą profesjonalnych narzędzi i standardów
BB>         (jak np. standard UML), pozwala na wytworzenie dobrego
BB>         oprogramowania. Wybór języka implementacji i narzędzi
BB>         nie odgrywa już tak dużej roli. Jeżeli mamy dobrych
BB>         programistów, którzy mają duże doświadczenie w używaniu
> [...]

            Nie krytykuję samego języka tylko czepiam się tego, że
            mówi się o nim jako o języku obiektowym...
            Prawda jest taka, że język jest bardziej zbliżony do
            Pascala , niż do języków obiektowych.

BB>         Główną zaletą PROGRESS-a jest, moim zdaniem, bardzo dobry
BB>         język do manipulowania danymi. Przynajmniej w porównaniu
BB>         z takim produktem, jak PL/SQL firmy ORACLE. Napisanie
BB>         złożonej transakcji w jęz. PROGRESS jest wg mnie
BB>         łatwiejsze i bardziej naturalne, niż używając jęz.
BB>         PL/SQL.

            I tu się też prawie zgadzam z Pana refleksją.
            Do sposobu budowania transakcji też można się przyczepić.
            Jestem człowiekiem, który lubi kontrolować wszystko w
            programie i nie cierpię gdy Progress twierdzi,że jest transakcja,
            gdy sam jej nie ustawiam.

pozdrowienia,
 Rafał                            napisz: rafal@zeto.bydgoszcz.pl