Re: Progress, Unix, Linux

> Łucja Bielas wrote:
>
> Witam,
>
> Jestem użytkownikiem aplikacji progressowej. Baza progressowa
> wielowolumenowa ma prawie 6 GB. Całość jest na serwerze unix-
> owym. Szybkość działania systemu jest niezadawaljąca.
> Wiadomo, nowy serwer to duży wydatek.
>
> Pytanie:
> Czy baza i aplikacja progressowa mogą działać sybciej na Linuxie ?
> Czy warto zmieniać platformę z Unixa na Linuxa ?
>
> Z góry dziękuję za wszelkie informacje.
>
> Łucja

Zagadnienie jest zlozone. Jaki to serwer? Która wersja progress'a? Jaki
Unix? Jaka konfiguracja bazy? itp...

Pytan jest bardzo wiele. I proponowalbym rozpoczecie tematu od
odpowiedzi na nie. Byc moze wystarczy rekonfiguracja systemu/progress'a.
Moim zdaniem zmiana platformy wplynie nieznacznie na wydajnosc, a za
migracje trzeba zaplacic. Mozna sprobowac podstroic system. Moze dodac
jakies dyski i rozrzucic ekstenty. Mozna sprobowac wykryc waskie gardla
w aplikacji. Itd itd. To bardzo rozlegly temat i zbyt malo informacji...
Ale trzeba sie oswajac z mysla o zmianie serwera. Jesli nie ma
oczywistych bledow w konfiguracji, to niestety trzeba zainwestowac...

Tomasz Fidecki