ODP: zamykanie serwera bazy

Witam!

	Miałem kiedyś podobny problem przed sobą. Był to Novell 4.1 i
Progress 7.3C albo podobnie. Potrzebowałem zamykać bazy przed robieniem
kopii bazy na streamer za pomocą programu backupowego ArcServe oraz w
programie obsługi UPS-a zanim bateria się wyładowała.

	I nie miałem wtedy wątpliwości, czy unload _mprosrv zwija
transakcje, ponieważ stałem przed bardziej przyziemnym zagadnianiem: unload
_mprosrv nie działało ! (albo też się zawieszało, nie pamiętam dokładnie).
Rozwiązanie było takie: należało wgrać patcha 7.3cośtam, ale przedtem
musiałem nabyć licencję, ponieważ patche są dostępne dla zarejestrowanych
użytkowników, a żaden ze znajomych nie pracował na Progressie. Nasz prezes
dał pieniądze na najtańszą wersję licencji i Progress Polska patcha
dostarczyło całkiem sprawnie. Mam nadzieję, że posiada Pan taką poprawioną
wersję serwera, ponieważ patcha tego już nie posiadam w swoich zbiorach. W
razie czego należałoby się zgłosić do Progress Polska.

	Jeżeli więc bez większych kłopotów daje się użyć unload _mprosrv, to
nie ma powodów do obaw. Ja używałem takiego polecenia jako polecenie
"pre-backup" w ArcServe przez jakiś rok, codziennie. Bez kłopotów. Zresztą w
kbase Progressa znalazłem dokument, który na takie postępowanie zezwala:
http://www.progress.com/services/support/cgi-bin/techweb-kbase.cgi/webkb.htm
l?TAB=dsp&kbid=13104&btnOP.x=58&btnOP.y=16

						Pozdrawiam i życzę owocnego
zamykania
						B.Budziński, Wagony Świdnica